کاهش کمک مالی آمریکا به نیروهای کرد عراق

دولت آمریکا در سال های اخیر ماهانه ۲۰ میلیون دلار برای پرداخت حقوق بخشی از نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان پرداخت کرده و اکنون اینرقم را به ۱۵ میلیون دلار کاهش داده است.

بر اساس گزارشی که به نقل از مقامات آمریکایی و کرد در وب سایت المانیتور منتشر شده است، علت کاهش کمک های واشنگتن به اربیل ادامه اختلافات داخلی میان دو حزب حاکم دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی کردستان عراق و همچنین اهمال انها در ایجاد اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان بوده است.
آمریکا پیش از این ماهانه ۲۰ میلیون دلار برای پرداخت حقوق ۵۴ هزار نفر از نیروهای پیشمرگ وابسته به وزارت پیشمرگ پرداخت کرده است. البته اقلیم کردستان عراق حدود یکصد هزار نفر نیروی نظامی دیگر هم دارد که وابسته به این دو حزب حاکم هستند.
وب سایت خبری تحلیلی المانیتور هشدار داده است با توجه به بحران مالی اقلیم کردستان ناشی از قطع صادرات نفت و بودجه عمومی از سوی بغداد، کاهش کمک مالی آمریکا می تواند بحران را تشدید کند.
بر اساس گزارش این نشریه، مقامات آمریکایی که از حل اختلافات میان این دو حزب ناامید شده اند، در جریان تمدید یادداشت تفاهم میان وزارت پیشمرگ و وزارت دفاع آمریکا کاهش کمک مالی به نیروهای پیشمرگ را به اطلاع مقامات اقلیم کردستان رساندند.

کد خبر 2765443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha