ایلام جز سه استان کشور در افزایش اقامت گردشگران

سرویس ایلام - طبق اعلام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان ایلام جز سه استان کشور در افزایش اقامت و تردد گردشگران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اخیرا آمار گردشگری در هشت‌ماههٔ امسال را ۴.۴ میلیون نفر اعلام و ادعا کرد که شمار گردشگران نسبت به سال گذشته ۴۸.۵ درصد افزایش یافته است.

به گفتهٔ عزت‌الله ضرغامی پیش‌بینی می‌شود با مصوبه‌ٔ لغو یک‌طرفهٔ روادید برای برخی کشورها، ورود گردشگران خارجی به ایران سرعت بگیرد و هم‌زمان با آن، فرصتی فراهم شود تا دستگاه‌های مختلف توجیه شوند و برخی مشکلات اولیه‌ٔ گردشگران رفع شود.

اکنون پس از سخنان ضرغامی، مدیرکل دفتر توسعهٔ گردشگری داخلی هم از رشد گردشگری در برخی استان‌ها خبر می‌دهد. سید مصطفی فاطمی اعلام کرده است استان ایلام نیز بیشترین رشد اقامت و تردد را نسبت به سال گذشته داشته‌ و گرایش سفر به‌سمت جاذبه‌های کمتر شناخته شده افزایش یافته است.

آمار گردشگری و سفر داخلی طی هشت ماه نخست سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد نسبت به هشت ماه نخست سال ۱۴۰۱، بیشترین رشد سفر را سیستان‌وبلوچستان با ۲۹ درصد، بوشهر با ۲۲ درصد و ایلام با ۱۷ درصد رشد داشته‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام نیز پیش‌ از این گفته بود طرح‌های مناسبی در زمینه زیرساخت‌های گردشگری در استان در حال اجرایی شدن است.

به گفتهٔ فرزاد شریفی، با افزایش اقامتگاه‌های بومگردی در استان ایلام خوشبختانه امسال بخش اعظمی از گردشگران ورودی در بومگردی‌ها اسکان یافتند و همین امر باعث شد که استان ایلام جزء سه استان در افزایش اقامت گردشگران محسوب شود .

شریفی تأکید کرد: ایلام از استان‌های نوپا و نوظهور در گردشگری کشور است و در تلاش هستیم که زیرساخت‌ها بیشتر توسعه یابد.

کد خبر 2765058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha