توسعه ۱۴۰هکتاری گلخانه ها در کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توسعه ۱۴۰هکتار گلخانه ها در استان کرمانشاه طی سه سال آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، رحمان فیض قربانی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰هکتار گلخانه فعال در سطح استان وجود دارد، افزود: با احتساب ۱۴۰هکتار گلخانه جدید سطح گلخانه های فعال استان در سال ۱۴۰۴ به ۲۲۰هکتار خواهد رسید.

فیض قربانی در ادامه با اشاره به میزان اشتغال برنامه مذکور افزود؛ توسعه این سطح از گلخانه ها زمینه اشتغال ۲ هزار و ۸۶۰ نفر را فراهم می آورد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص میزان تولید برنامه توسعه ای ذکر شده گفت: در حال حاضر تولید محصولات خارج از فصل گلخانه ها در استان ۱۰ هزار تن است ،که با  توسعه سطح گلخانه ها تولیدات این بخش به ۳۰هزار تن می رسد.

وی با بیان اینکه بخشی از توسعه گلخانه ها به تولید گل شاخه بریده و نشاء تعلق دارد ،افزود: در تولید گل رز شاخه بریده از ۵ و نیم میلیون شاخه به ۱۶میلیون شاخه و در تولید نشاء محصولات، از ۲۳میلیون به ۴۰میلیون نشاء خواهیم رسید.

فیض قربانی یکی از مهمترین مزایای گلخانه ها را صرفه جویی در مصرف آب برشمرد و تصریح کرد: با اجرای این برنامه ۲۰میلیون متر مکعب در سال صرفه جویی در مصرف آب صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت: برای توسعه ۱۴۰هکتار گلخانه ۴۵۰میلیارد تومان اعتبار برای بسترسازی و زیرساخت‌ها و ۳۸۰۰میلیارد تومان تسهیلات لازم است.

وی در پایان محصولات خارج از فصل گلخانه ها را شامل گوجه، خیار، توت فرنگی، فلفل و... و گلخانه های تولید نشاء را شامل نشاءگوجه فرنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: تولید سایر محصولات و گل های آپارتمانی نیز در برنامه توسعه گلخانه ها وجود دارد.

کد خبر 2764883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha