مشکل عشایر کرمانشاه در خوزستان حل شده است

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه از پیگیری های استاندار کرمانشاه و ورود معاون امنیتی- انتظامی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور برای رفع دغدغه و مشکل کوچ عشایر استان کرمانشاه به مراتع خود در استان خوزستان خبر داد و گفت: این مشکل حل شده و بزودی شاهد کوچ عشایر به قشلاق خواهیم بود.

 به گزارش کردپرس؛ محمد پورهاشمی روز چهارشنبه بیان کرد: عشایری که در حوزه سرزمینی استان کرمانشاه در زمان ییلاق مستقر هستند متاسفانه مدتی پیش در منطقه قشلاق خود در استان خوزستان که دارای حقوق عرفی ۵۰ ساله در ان هستند، با روستائیان حاشیه مراتع در استان خوزستان دچار اختلافاتی شده بودند.

وی ادامه داد: چون این اختلافات در صلاحیت کمیسیون بند 49 سازمان مراتع و جنگل ها می باشد، این موضوع از سوی استانداری کرمانشاه و شخص استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری با وزارت کشور به صورت ویژه پیگیری شد و همه دستگاه های حاکمیتی مانند سازمان امور عشایری و سازمان مراتع و جنگل ها به حقوق این عشایر اذعان دارند و پذیرفته اند که این حقوق برای آنان است.

پورهاشمی تصریح کرد: رایزنی های مستمری با معاون امنیتی وزارت کشور و دبیر شورای امنیت کشور برای پیگیری با سازمان امور عشایری و سازمان مراتع و جنگل ها و خصوصاٌ استانداری خوزستان ادامه یافت و با جدیت پیگیر حقوق این افراد در استان شدیم تا آنها به حقوق ۵۰ ساله خود برسند.

وی گفت: خوشبختانه با پیگیرهای و رایزنی های صورت گرفته توسط استاندار کرمانشاه و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با وزارت کشور، مشکل استقرار این عشایر عزیز استان در منطقه حاکمیتی استان خوزستان حل شده و امیدواریم که این عزیزان طی روزهای آینده در مراتع خودشان در مناطق گرمسیر کشور مستقر شوند.

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه گفت: استانداری خوزستان این قول را به ما داده که عشایر استان در مراتع خودشان در آن استان مستقر شوند و در حال حاضر ۵ خانوار از عشایر استان در آنجا مستقر شده اند و 60 خانوار دیگر نیز با کمک های انتظامی و اداری طبقه گفته مسئولین استانداری خوزستان بزودی مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه وحدت و همدلی عشایر کشور تاکنون زبانزد همگان بوده است، ابراز امیدواری کرد که این وحدت همچنان حفظ شود و زمینه سوءاستفاده بدخواهان عشایر و مخالفان نظام و وحدت ملت برچیده شود.

کد خبر 2764663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha