کانون تخصصی بسیج دامپزشکی ایلام برای اولین بار در کشور راه‌اندازی شد

سرویس ایلام - جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام گفت: بیست و سومین قشر تخصصی بسیج با افتتاح کانون تخصصی بسیج دامپزشکی برای اولین بار در کشور به همت دامپزشکی و بسیج کشاورزی این استان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار قدرت‌اله کریمیان در آیین افتتاح اولین کانون تخصصی بسیج دامپزشکی کشور در استان ایلام، اظهار داشت: تامین امنیت غذایی سالم و بهداشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت های بسیج جامعه کشاورزی و دستگاه های مرتبط با امنیت غذایی، از اهمیت زیادی برای جامعه برخوردار است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با بیان اینکه ضریب امنیت غذایی در کشور باید افزایش یابد، ادامه داد: بسیج جامعه کشاورزی با ادارات و بهره برداران حوزه کشاورزی همراه است و با مشارکت نهادهای خدمات رسان، تلاش خواهد کرد که وضعیت موجود امنیت غذایی مطلوب و سطح آن ارتقاء یابد.

سردار کریمیان تاکید کرد: راه اندازی کانون تخصصی قشر دامپزشکی بدون شک در افزایش تولید محصولات پروتئینی، خودکفایی گوشت قرمز و سفید و تامین امنیت غذایی در استان نقش موثری ایفا خواهد کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: بهداشت و سلامت دام و ایجاد اقتصاد پایدار دامپروری در گرو تامین سلامت و بهداشت دام، کاهش و کنترل بیماری های مشترک انسان و دام است.

دکتر یونس احمدی اظهار داشت: این کانون پس از رایزنی های دامپزشکی با سپاه و بسیج استان و احصای نقاط قوت و ضعف در حوزه دامپزشکی شکل گرفت که در قالب این تشکل، استقلال و تجمیع ارائه خدمات برای جامعه هدف (دامداران) انجام بگیرد.

وی افزود: این کانون در واقع یک جایگاه تخصصی و ساختار قدرتمند کارشناسی است که با استفاده از روابط بین بخشی دامپزشکی با سپاه و بسیج و دیگر ادارات مرتبط به جامعه هدف و عموم مردم خدمات رسانی می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام یادآور شد: این کانون تخصصی، با حضور گروه های واکسیناسیون و مبارزه با بیماری‌ها در بخش های دولتی و خصوصی با هدف گسترش مایه‌کوبی در میان احشام و طیور و انجام فعالیت‌های پژوهشی کار خود را از امروز آغاز کرده است.

احمدی ادامه داد: در این کانون تخصصی، پنج کمیته و کارگروه برای انجام رزمایش های دامپزشکی یا تحقیقاتی و ترویجی شامل کمیته های سلامت، توسعه، اداری، فرهنگی و اجتماعی تشکیل خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان ایلام نیز در این آیین گفت: استان دارای ۲۲ قشر بسیج تخصصی بود که با ایجاد این کانون بیست و سومین قشر تخصصی ایلام نیز تشکیل شد.

سرهنگ رحیم طهماسبی اظهار داشت: در این کانون تخصصی ۶۵ تیم با استعداد ۳۰۰ نفر دامپزشک با حضور در میان دامداران روستایی و عشایری با اولویت مناطق محروم به جامعه هدف خدمات رسانی می کنند.

وی افزود: برای اولین بار کلینیک سیار با کمک سپاه استان با اسم دامبولانس به خدمت گرفته شده است.

مسئول بسیج جامعه کشاورزی استان ایلام خاطرنشان ساخت: در این دامبولانس، تجهیزات و امکانات لازم برای کمک به احشام مناطق سخت گذر و دورافتاده تعبیه شده است.

در پایان این آیین، رزمایش دامپزشکی برای مایه کوبی احشام در مناطق روستایی و عشایری استان آغاز شد.

کد خبر 2764660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha