حراج نفت خام اقلیم کردستان برای خریداران داخلی

سرویس جهان- بر اساس گزارش رسانه های غربی، نفت خام اقلیم کردستان عراق که صادرات آن ممنوع شده، حداکثر به قیمت 30 دلار برای هر بشکه به خریداران داخلی فروخته می شود.

به گزارش کردپرس، دو نشریه آرگوس میدیا و اویل فیلد تکنولوژی از افزایش تدریجی تولید نفت خام در اقلیم کردستان پس از وقفه ایجاد شده بر اثر توقف صادرات نفت این منطقه به ترکیه خبر دادند.

شرکت نفتی دی ان او نروژ نیز اعلام کرد توانسته است در شش ماه گذشته تولید نفت خام در دو میدان نفتی تاوکه و پیشخابور را از 26000 بشکه در روز به 90000 بشکه در روز افزایش دهد. این در حالی است که تولید نفت خام توسط این شرکت قبل از متوقف شدن صادرات نفت خام اقلیم کردستان بیش از 107000 بشکه در روز بود.

بر اساس این گزارشها، نفت خام اقلیم کردستان که راهی برای فروش آن در بازارهای جهانی وجود ندارد، به خریداران داخلی فروخته می شود اما فروش نفت خام به خریداران داخلی با تخفیف های بسیار زیاد صورت می گیرد.

به گفته بیژن مصور رحمانی، مدیر عامل شرکت نفتی دی ان او نروژ، قیمت نفت خام اقلیم کردستان قبل از توقف صادرات آن به ترکیه نزدیک به 70 دلار بود اما اکنون قیمت هر بشکه نفت خام اقلیم کردستان برای خریداران داخلی حدود 30 دلار است.

با وجود مشکلات موجود بر سر ازسرگیری صادارت نفت خام اقلیم کردستان به بازارهای جهانی از طریق ترکیه، آقای مصور رحمانی نسبت به بهبود اوضاع و آغاز مجدد صادرات نفت اقلیم کردستان به بازارهای جهانی از طریق ترکیه ابراز خوشبینی کرده است.

دی ان او در بیانیه امروز خود از افزایش درآمد ناشی از فروش نفت خام اقلیم کردستان، با وجود کاهش تولید و توقف صادران آن اطریق ترکیه خبر داده و گفته است در سال 2024 عملیات استخراج نفت خام در منطقه بعشیقه را آغاز خواهد کرد.

کد خبر 2764600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha