تخلیه یکی از کمپهای آوارگان در استان سلیمانیه

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کارگروه تشکیل شدە در وزارت داخلۀ اقلیم کردستان در زمینۀ امور آوارگان اعلام کرد که پس از دریافت تصمیم وزارت داخلی و استانداری سلیمانیه، کمپ آوارگان در عربت تعطیل و اوارگان این کمپ به کمپ آشتی منتقل شدند، شمار خانواده های آواره منتقل شده به این کمپ 200 خانواده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، کمیسیون تشکیل شده از سوی وزارت داخلی اقلیم کردستان در خصوص آوارگان، طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد وزارت داخلی تصمیم گرفته است برخی از کمپ های آوارگان در اقلیم کردستان را دوباره ساماندهی کند، به همین خاطر به پیشنهاد فرماندار سلیمانیه کمپ های آوارگان عربت و آشتی ادغام شدند.

این کمیسیون همچنین اعلام کرد: کمپ آوارگان عربت که در ناحیه عربت استان سلیمانیه واقع شده، تخلیه شده است و تمامی آوارگان به کمپ آشتی در عربت منتقل شده اند.

آنها همچنین اظهار کردند که از طریق ادغام کمپ های آوارگان، دولت محلی سلیمانیه می تواند آسان تر به آوارگان خدمات ارائه کند.

به گفته این کمیسیون حدود 250 خانواده در کمپ عربت اسکان داده شده اند، 200 خانواده به کمپ آشتی منتقل شده اند، حدود 20 خانواده به مناطق خود بازگشته و 30 خانواده دیگر به شهر سلیمانیه رفته اند.

کد خبر 2764532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha