پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات توسط پست بانک ایلام

سرویس ایلام - مدیر شعب پست بانک استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: طی سال گذشته تاکنون ۱۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مختلف توسط این بانک به اقشار مختلف مردم به ویژه در مناطق روستایی این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، امیررضا میری افزود: پست بانک پس از تصویب اساسنامه توسط هیئت وزیران از دی ماه سال ۱۳۷۵ فعالیت خود را به طور رسمی در کشور آغاز کرده و در حال حاضر حدود ۶۵۰۰ شعبه و باجه بانکی روستایی در سراسر کشور فعال است.

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۵ پست بانک به طور رسمی به عنوان یازدهمین بانک دولتی با مجوز بانک مرکزی فعالیت دارد، تصریح کرد: ۷۳ باجه پست بانک در روستاهای دارای بیش از ۱۰۰ خانوار و ۹ شعبه شهری در استان ایلام فعال است که خدمات مالی و بانکی را به مردم استان به ویژه در مناطق روستایی ارائه می دهند.

میری افزود: تمامی خدمات بانکی و مالی شامل صدور کارت، انتقال وجه، دریافت و پرداخت، فعال کردن همراه بانک و اینترنت بانک، پایا، سانتا و کارت به کارت در این باجه ها انجام می شود.

مدیر شعب پست بانک استان ایلام با بیان اینکه کاهش سفرهای پرهزینه روستائیان به شهرها یکی از مهم‌ترین رویکردهای پست بانک است، ابراز کرد: با این اقدام منابع اقتصادی بیشتری در همان مناطق روستایی هزینه می شود.

میری از آمادگی پست بانک برای راه اندازی باجه در روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار استان خبر داد و یادآور شد: در صورت وجود متقاضی و داشتن ظرفیت برای ایجاد باجه با آنها همکاری لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به متقاضیان طی سال گذشته تا کنون گفت: در بخش ازدواج اعتباری معادل ۱۰۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال و در بخش فرزندآوری ۴۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به متقاضیان طی این مدت (سال گذشته تا کنون) پرداخت شده است.

مدیر شعب پست بانک استان ایلام یادآور شد: در حوزه اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی نیز اعتباری افزون بر ۸۵۱ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

میری با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در بخش پرداخت تسهیلات، خاطرنشان کرد: در حوزه تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی ۱۸۴ میلیارد ریال به تعداد ۹۲ نفر، ودیعه ساخت مسکن ۶ میلیارد ریال به تعداد سه نفر و اشتغال در اختیار استانداری‌ها ۱۱ فقره به تعداد ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

کد خبر 2764377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha