اطاله دادرسی مشوقی برای مجرمین

سرویس ایلام - جانشین انتظامی کشور در سفر به استان ایلام در گفتگو با خبرنگاران اطاله دادرسی و هزینه جرم را دو چالش فراجا و دستگاه قضا دانست و گفت: اطاله دادرسی برای مجرمین نوعی مشوق است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سردار رضایی عنوان کرد: آنچه که ما به عنوان مجموعه انتظامی و همینطور دستگاه قضایی گرفتار آن هستیم دو چالش اطاله دادرسی و هزینه جرم است که انتظار داریم از نمایندگان محترم مجلس در این زمان باقی مانده تا اتمام این دوره مجلس این دو چالش و حقوق شهروندی و نیاز مردم را در دستور کار جدی قرار دهند.

او گفت: اطاله دادرسی و فرآیند طولانی رسیدگی به جرایم مشوق خیلی از مجرمین است و هزینه جرم نیز باید با جرائم متناسب سازی شود.

جانشین انتظامی کشور افزود: خیلی از هزینه ها و مجازات جرم تناسبی با جرم ندارد مثل موضوعات سرقت و حتی در موضوع راهنمایی و رانندگی که امیدواریم این دو چالش را نمایندگان محترم در راستای رعایت حقوق شهروندی و کمک به رفع دغدغه شهروندان در دستور کار جدی قرار بدهند.

سردار رضایی در خصوص ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی استان ایلام عنوان کرد: مجموعه انتظامی استان ایلام بالاترین نمره ای که دریافت کردند ارتقا رضایتمندی مردم بود که در اقداماتی از جمله در حوزه فوریتهای ۱۱۰، مقابله با هنجار شکنان و سارقین و... به دست آمد و مرزبانی استان ایلام نیز در مقابله با جرائم مرزی، کاهش ترددهای غیرمجاز و تسهیل در تردد زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) بالاترین نمره را دریافت کرد.

وی با اشاره به برگزاری اربعین خاطرنشان کرد: توافق خیلی خوبی بین مرزبانان در مرز مشترک با عراق شده است و برخی از مشکلاتی که از قبل وجود داشت  امروز در مرزهای مشترک شاهدش نیستیم و سال آینده با توجه به تجربه ای که امسال در حوزه تسهیل در گذرنامه ها داشتیم، قطعا اربعین را به بهترین شکل برگزار خواهیم کرد.

کد خبر 2763991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha