فرماندار بانه مدعی درآمد 75 میلیارد تومانی مرزنشیان از محل بازگشایی هنه ژال شد!

سرویس کردستان- فرماندار شهرستان بانه گفت: بازگشایی مرز موقت هنگه ژال باعث کاهش قیمت بسیاری از اجناس در بازار شده و ورود مسافران نیز به طور چشم گیری افزایش یافته و از زمان بازگشایی این مرز در ۲۶ روز کاری  ۷۵ میلیارد تومان درآمد مرزی عاید مرزنشنیان شده است.

به گزارش خبرنگار کرد پرس کمال خدری شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از مقام شامخ بابک صحرانورد د نویسنده و مترجم بانه ای ضمن اشاره به فعالیت های پر بار این نویسنده در حوزه کتاب و ادبیات افزود: آنچه بعد از گذشت قرن های در ذهن انسان باقی می ماند و ارزشمند است آثار نویسندگان است.

وی افزود: باید مراسم تجلیل از فعالیت های نویسندگان و هنرمندان در همه زمینه های برگزار شود چراکه بسیاری از افراد اطلاعی از فعالیت انها ندارد و این مراسم ها باعث ی شود شناخت و آگاهی بیشتری در مورد انان بدست بیاوریم.

خدری با اشاره به فعالیت های انجام شده در زمینه عمرانی و خدماتی گفت: تمام نقاط مرزی شهرستان بانه گاز رسانی شده امسال جشن پایان گاز رسانی در بانه برگزار می شود.

فرماندار شهرستان بانه افزود: باید تا پایان سال از تعداد دیگر از نویسندگان تجلیل شود و این مراسم ها همچنان ادامه داشته باشد.

بابک صحرانورد نویسنده و مترجم نیز در ادامه خواستار فعالیت دوباره نشریه بانه شار شده و گفت: یکی از پایه های اصلی فرهنگی هر شهری نشریه است و فعالیت نشریات باعث رونق و ترقی شهر می شود که فعالیت دوباره این نشریه یکی از خواسته های مهم فعالان فرهنگی و هنری است.

نهاد کتابخانه های عمومی ۶۰ نوع خدمت ارائه می دهد

رییس نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان بانه نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه وظیفه داریم از تمام فعالان حوزه های فرهنگی تجلیل شود، گفت: این تکریم و بزرگداشت از بعد جامعه شناسی باید مورد توجه قرار دهیم به این معنی که انسان ها علاوه حفظ  کرامت خود موظف به تکریم، تجلیل و قدردانی دیگران در زمینه های مختلف هستند.

علیحیدر آقایی اضافه کرد: نهاد کتابخانه های کشور تنها خدمات امانت کتاب انجام نمی دهد بلکه در سالهای اخیر پرچم دار بحث های فرهنگی کشور است و ۶۰ نوع خدمات در کتابخانه ها به علاقمندان ارائه می شود.

وی یکی از برنامه های مهم نهاد کتابخانه های کشور را تجلیل از مفاخر و شخصیت های فعال در حوزه کتاب عنوان کرد، اظهار داشت: این برنامه به تجلیل و تکریم از فعالیت های بابک صحرانورد نویسنده و مترجم بانه ای در این شهرستان آغاز شده و در سالهای آینده نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

آقایی افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضامن و تضمین آینده فرزندان ما است چراکه کتاب تاریخی از اندیشه ورزی و کتابخوانی جغرافیایی از آموختن و دانستن است.

بابک صحرانورد نویسنده، مترجم ادبیات و مدرس کارگاه های ادبیات داستان در سال ۱۳۵۵ در بانه به دنیا آمد در اوایل جنگ تحمیلی در سال ۱۳۶۱ به همراه خانواده به تهران می رود و تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی در رشته زبان و ادبیات فارسی به پایان می رساند .

از سال ۱۳۷۰ با نوشتن یک داستان کوتاه وارد حوزه ادبیات شده و با همین داستان با برخی از نویسندگان بزرگ کشور ارتباط برقرار می کند وی تاکنون ۱۰ جلد کتاب تالیف و ترجمه کرده که شامل: سرم را به شب تکیه دادم شعر فارسی معاصر، رنگ خاک منظومه کردی، از دیروزهای خاکستری تا فرداهای ناپیدایی ترجمه شعر امروز کردستان، نسل کشی در کردستان عراق متن کامل دادگاهی صدام حسین، چوار ویستگی ئه دبی و هزری نقدهای ادبی و مصاحبه با نویسندگان به زبان کردی،له روژه روناکه کان ترجمه شعر مدرن ایران به زبان کردی، وه ک هیمنی ئستای تو ترجمه شعر امروز ایران به زبان کردیف بچه های محله ترجمه رمان به زبان فارسی، شوپن هاورترجمه از زبان فارسی به کردی و سرگذشت شورش ترجمه کردی به زبان فارسی است.

صحرانورد آثاری با همکاری دیگر شاعران و نویسندگان کشور نوشته که شامل: شاعران امروز ایران، صدای اعتراض قلم، خدا حافظ روزهای اناری و مال ئاوا شیرکو بی کس است.

این سلوک است انسان مجموعه نقد ادبیات معاصر،مام زرد ترجمه رمان کردی، چگونه داستان کوتاه بنویسیم سلسله مقالاتی در باب تئوری و عناصر داستان نویسی، بربلندی ها تا صفر ترجمه شعر امروز به زبان کردی از جمله کتابهای این نویسنده و مترجم  است در حال نوشتن است.

از دیگر فعالیت های فرهنگی و ادبی بابک صحرانورد شامل نویسندگی، داوری ادبیات و دبیری سایت های ادبی در ایران و خارج از کشور، داوری فستیوال بین المللی شعر خیام در ایران، افغانستان و تاجکستان چهار دوره، داور بین المللی جشنواره داستان نویسی افغانستان یک دوره، دبیر داستان سایت ماه مک به مدت یکسال، دبیر سایت آنات یکسال، دبیر ادبیات کردی مجله پیاده رو به مدت یازده سال هستند.

وی بیش از ۱۲۰ فایل کوتاه در شاخه های مختلف ادبی در بیشتر از ۵۰ نشریه مکتوب منتشر کرده و توانسته تعدادی از چهره های سرشناس ادبی کرد و فارس را با ترجمه آثارشان معرفی کند.

مدرس کارگاه های ادبیات داستانی از سال ۱۳۹۶ تا سال ۱۳۹۹ و آموزش بیش از ۴۰ هنر آموز بزرگ سال در زمینه نویسندگی خلاق  به شکل عملی و نظری با برگزاری کارگاه های آموزشی و همکاری با نشریات داخلی و خارجی از دیگر فعالیت این نویسنده  بانه ای است.

همچنین چندین اثر در زمینه نمایشنامه نویسی به رشته تحریر در آورده که شامل نگارش فیلم نامه کوتاه میران جانف نگارش مجموعه داستان رعد و رعشه چاپ نشده، نگارش نمایشنامه بچه های چهار فصل چاپ نشده،  نگارش نمایشنامه اندیشه دخترک عریان چاپ نشده و نگارش مجموعه مقالات در مورد داستان های کوتاه صادق هدایت چاپ نشده از دیگر فعالیت های بابک صحرانورد است.

در پایان این مراسم از مقام شامخ بابک صحرانورد نویسنده و مترجم بانه ای با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی و غیر نقدی تقدیر شد.

کد خبر 2763988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha