اتحادیه میهنی کردستان با واگذاری مسئولیت پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان به وزارت دارایی عراق، مشکلی ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو فراکسیون اتحادیه میهنی کردستان در مجلس عراق، برعدم اعتراض حزب خود به موضوع مرتبط کردن مستقیم حقوق کارکنان اقلیم کردستان به وزارت دارایی دولت فدرال تاکیدکرد.

به گزارش کردپرس، کاروان،علی یارویس، درگفتگو با خبرگزاری «المطلع» گفت: مهمترین مسئله برای اتحادیه میهنی کردستان، پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان به هر شکل ممکن است، زیرا آنها ماه ها است که به طور مداوم از عدم دستیابی بغداد- اربیل به راه حلی برای پرداخت حقوقشان رنج می برند.

کاروان علی یارویس با بیان اینکه درخصوص تصمیم سیاسی در خصوص پرداخت حقوق ها، ما مشکلی با اینکه مسئولیت پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان به وزارت دارایی دولت فدرال واگذار شود، نداریم، افزود: اکنون مشکل اصلی اجرای قانون بودجه  عمومی عراق است که به پرداخت حقوق کارکنان اقلیم و موضوع توقف از سرگیری صادرات نفت از طریق بندر جیهان مربوط نمی شود.

وی با اشاره به اینکه براساس توافق بین بغداد- اربیل، مسئولیت صادرات سهم تولیدات نفتی اقلیم بر عهده دولت فدرال و شرکت بازاریابی نفت«سومو»است، پیش بینی کرد که روند اعطای وامهای دیگری از سوی بغداد به اربیل برای پرداخت حقوق کارکنان اقلیم کردستان به عنوان یک راه حل موقت تا دستیابی طرفین به راه حلی دائمی، تداوم یابد.

کد خبر 2763861

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha