اردوگاه کنگاور تنها به معتادین بهبود یافته استان اختصاص دارد

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه با رد برخی شایعات گفت: اردوگاه کنگاور تنها مختص افراد رهایی یافته از دام اعتیاد ساکن استان کرمانشاه است و به هیچ عنوان قرار نیست به دیگر استان‌ها خدمات ارائه دهد.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی روز پنج‌شنبه ۹ آبان ماه در حاشیه بازدید از اردوگاه توانمندسازی کنگاور که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری و مدیران مرتبط برگزار شد؛ عنوان کرد: آسیب های اجتماعی در کرمانشاه سالیان زیادی که زندگی مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: همه باید تلاش کنیم افراد قربانی اعتیاد دوباره به یک زندگی خوب و سالم برگردند. 

مدیر ارشد استان عنوان کرد: این اردوگاه در گذشته اقامتگاه مردم تحت ستم حلبچه در دوران صدام حسین بوده و پس از بازگشت این عزیزان، نزدیک به سی سال است که متروک مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به نیاز توانمندسازی و مهارت آموزی برای رهایی یافتگان از چنگ اعتیاد، با کمک دستگاه‌های مختلف و گروه های مردم نهاد و جهادی، این اردوگاه بازسازی و آماده سازی شده است .

صحرایی ادامه داد: در استان تعداد زیادی معتاد متجاهر وجود دارد که این افراد در حال جمع آوری هستند و پس از مرحله سم زدایی، بازپروری و غربالگری، برای حرفه آموزی و وارد شدن به چرخه کار و تولید به این مرکز منتقل می‌شوند.

وی گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته تعدادی از مهارت های اشتغال زا به این افراد آموزش داده می‌شود و آن ها مراحل اولیه تولید را تجربه می‌کنند و در ادامه این تولیدات در قالب خیریه عرضه می شود.

صحرایی گفت: در این مجموعه برنامه هایی همچون کاشت محصولات کشاورزی و پرورش دام سبک در دست اقدام است و در ادامه این مرکز از محل درآمدهای حاصل از عرضه همین محصولات تولیدی اداره خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت فعلی این مرکز حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر است و در ادامه توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد و پذیرای افراد بیشتری خواهد بود.

صحرایی تصریح کرد: دیدن افراد آسیب دیده از بلای خانمانسوز اعتیاد بسیار دردآور است ولی در کنار آن مشاهده این هم افزایی مبارک بین دستگاه ها و گروه‌های مردم نهاد بسیار خوشحال کننده است.

وی گفت امیدواریم با کمک این مجموعه زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد شغل مولد و پایدار برای مددجویان عزیز فراهم شود.

کد خبر 2763857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha