بازخوانی «آن روزها رفتند» اثر شاعر دهلرانی / جشنواره شعر جوان ایلام برگزار می‌شود

سرویس ایلام - به همت حوزه هنری استان ایلام مجموعه شعر دفاع مقدس «آن روزها رفتند» اثر عبدالحسین رحمتی در دهلران نقد و بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، در این برنامه که با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل کتابخانه های ایلام در دهلران برگزار شد، سعید خیرالهی رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد: دهلران در دوران دفاع مقدس آوردگاهی از شجاعت و غیرت و حماسه و در عین حال مظلومیت بود که مملو از لحظات ناب انسانی و الهی و پر از سوژه و اتفاقات داستانی و نمایشی است.

وی ضمن تقدیر از هنرمندان و اهالی ادب و رسانه این شهرستان به خاطر تولید آثار مناسب برای بازنمایی و انعکاس حوادث نظامی و اجتماعی جنگ در دهلران، خاطرنشان کرد: حوزه هنری استان ایلام در حوزه ادبیات پایداری و دفاع مقدس و در قالب شعر، داستان، نمایشنامه و فیلمنامه و کتاب کودک و نوجوان از نویسندگان و شعرا حمایت می‌کند.

خیرالهی از برگزاری جشنواره شعر جوان در استان ایلام خبر داد و گفت: این جشنواره با نگاهی به زیست بوم استان و همچنین ظرفیت اقوام مختلف در استان (کرد ، لر ، لک و عرب) برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این جشنواره ایجاد نشاط اجتماعی و فرهنگی و شکوفایی هنرمندان جوان و حمایت از کتابهای چاپ نشده شعرای جوان است.

وی افزود: در این جشنواره به پاس نکوداشت شاعر آب و آینه، زنده یاد «کیومرث مرادی» جایزه ویژه ادبی استاد کیومرث مرادی نیز پایه‌گذاری و برگزار خواهد شد.

در ادامه، نورمحمد ناصری، مجری و منتقد ادبی در خصوص این مجموعه شعر توضیح داد: این مجموعه شعر نخستین اثر عبدالحسین رحمتی در حوزه شعر دفاع مقدس است که در سال ۱۳۷۹ توسط نشر شاهد چاپ و منتشر شده است.

او گفت: در این مجموعه اشعاری در قالبهای غزل، مثنوی و سپید منتشر شده و می‌توان گفت شاعر در این اشعار علاوه بر رسیدن به زبان شعری خاص خود، به تفکر فلسفی و اعتقادی خود پرداخته است.

ناصری در ادامه به برخی از ویژگی های این مجموعه مثل ترکیب‌های تازه، استفاده از ردیف های نو و برخی آرایه های ادبی اشاره کرد و گفت: حسرت و انتظار از درون‌مایه های پررنگ در کتاب «آن روزها رفتند» است.

به گزارش کردپرس، عبدالحسین رحمتی برنده جایزه ادبی قیصر امین پور، دارنده لوح تقدیر کتاب سال دفاع مقدس و برگزیده کودک و نوجوان و اجتماعی را در کارنامه خود دارد.

علاوه بر مجموعه شعر آن روزها رفتند، از این شاعر دهلرانی آثاری چون آن سوی رویا (خاطره دفاع مقدس)، خوانده ام از چشمهایت (شعر)، بال در بال ستاره ها (خاطره شهدا)، نامه هایی که به دستت نرسید (شعر)، نسل عشق نام دیگر شماست (شعر)، شعر از من شفاعت از شما (شعر آیینی)، باز هم به یادتان (شعر کودک و نوجوان)، سیزده روز در میدان (زندگینامه داستانی سردار شهید حیاتی)، بچه های خاطرات من سلام (مجموعه شعر) و... منتشر شده است.

کد خبر 2763603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha