استاندار آذربایجان غربی: آمار جان باختگان تصادفات رانندگی قابل قبول نیست

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی گفت: آمار جانباختگان در تصادفات جاده ای استان قابل قبول نبوده و صیانت از جان مردم در اولویت کار دستگاه های متولی قرار گیرد

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات و شورای هماهنگی ترافیک آذربایجان غربی با تاکید بر اولویت بندی اجرای پروژه ها مناطق حادثه خیز استان، افزود: برای مدیریت زمان در اجرای پروژه های حمل و نقل جاده ای، روزشمار گذاشته شده و کنترل و نظارت تشدید خواهد شد.

او همچنین با تاکید بر جلوگیری از تداخل دستگاه ها در ارائه خدمات به مردم، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری جلسات با موضوع و مصوبات مشخص و اجرای آن در یک زمان بندی تعیین شده، اندیشیده شود.

استاندار آذربایجان غربی تقویت نظارت بر اجرای مصوبات حوزه حمل و نقل جاده ای و شهری را نیز ضروری دانسته و افزود: هرگونه هزینه ای در دستگاه ها باید در قالب مصوبات استانی بوده و دستگاه ها مکلف به اجرای مصوبات این شورا هستند.

معتمدیان همچنین از رایزنی برای تامین منابع پایدار برای اتمام پروژه های حوزه حمل و نقل استان خبر داده و اضافه کرد: اعتبارات برای اجرای پروژه های حوزه حمل و نقل و ترافیک از منابع ملی، استانی و مولدسازی تامین خواهد شد.

او در ادامه با تاکید بر اینکه پروژه های جاده ای به صورت کامل زیر بار ترافیک رفته و نواقصی نداشته باشد، افزود: نیازهای جانبی جاده ها چون علائم راهنمایی و رانندگی، روشنایی، خط کشی و ... پیش از بهره برداری تامین شود.

استاندار آذربایجان غربی به تعیین وظایف و تکالیف دستگاه های متولی در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز اشاره کرده و یادآور شد: نظارت بر تخلفاتی چون انباشت نخاله و فروش میوه و ... در حریم جاده ها تشدید شود.

معتمدیان همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در کاهش تاثیر خطای انسانی در تصادفات جاده ای و شهری، افزود: با تبلیغات محیطی و رسانه ای و انجام اقدامات ایجابی در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ سازی لازم برای یک رانندگی بهتر صورت پذیرد.

او در ادامه با تاکید بر ارتقای سامانه های کنترل جاده ای و شهری، اظهار داشت: بروزرسانی وضعیت حمل و نقل عمومی شهری و ترمیم وضعیت ترافیک شهری با استفاده از روش های نوین حمل و نقل عمومی چون بی آر تی و ... در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در پایان با تاکید بر ضرورت مدیریت کاهش تصادفات جاده ای استان، افزود: برنامه ریزی و برآورد هزینه برای ایمن سازی مسیرهای پرتردد جاده ای در راستای کاهش تصادفات انجام پذیرد.

گفتنی است؛ تیر ماه امسال نیز بعد از یک برهه افزایش تصادفات مرگبار در آذربایجان غربی شورای ترافیک استان تشکیل جلسه داد و اعضای شورا اجرای طرح‌های زیرساختی برای کاهش تصادفات جاده‌ای را ضروری تلقی کردند، اما خبری از تامین اعتبار برای اجرای آن ها نشد و جلسه با تاکید بر برنامه های کوتاه مدت و اینکه نصب نیوجرسی در کل استان به ٥٥٠ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد به پایان رسید.

کد خبر 2763185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha