عضو مجلس نمایندگان عراق: دوره کمیسیون انتخابات عراق باید تمدید شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کاروان یارویس، عضو مجلس نمایندگان عراق اعلام کرد،اگر دوره کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق تمدید نشود،نمی تواند روند جداسازی، حسابرسی، حل و فصل شکایات و تایید نتایج نهایی انتخابات شورای استانی عراق را انجام دهد.

به گزارش کردپرس، کاروان یارویس، در گفت و گو با سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان گفت: "پارلمان عراق باید قبل از شروع تعطیلات قانونی، جلسه ای برای تمدید دوره کمیسیون عالی مستقل انتخابات برگزار کند".

این عضو مجلس نمایندگان عراق افزود:"دوره قانونی کمیسیون در ۷ ژانویه سال آینده و پارلمان در ۱۰ ژانویه سال آینده به پایان میرسد، همچنین کمیسیون پس از اتمام مراحل انتخابات شوراهای استانی ۱۹ روز اعتبار قانونی خواهد داشت که در این مدت نمی تواند فرآیند تفکیک، شمارش و بررسی آرا، حل و فصل شکایات و تایید نتایج نهایی را انجام دهد. همچنین نمی تواند به آمادەسازی مقدمات لازم برای انتخابات پارلمانی کردستان ادامه دهد، بنابراین لازم است دوره آن تمدید شود".

همچنین تصریح کرد: اگرچه قرار بود مجلس نمایندگان در ۱۸ آبان وارد فصل تعطیلات قانونی شود، اما رئیس مجلس هنوز رسماً آن را اعلام نکرده است و هنوز تعداد جلساتی که لازم است مجلس در هر فصل قانونگذاری برگزار کند، تکمیل نشده و چند جلسه باقی مانده است.

کد خبر 2763117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha