جشنواره بلوط در سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود

سرویس کرمانشاه_ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب از برگزاری اولین جشنواره بلوط این شهرستان در آذرماه خبرداد.

به‌گزارش کردپرس، نادر رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: جنگل‌های بلوط یکی از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان سرپل‌ذهاب است که می‌تواند به برند گردشگری شهرستان تبدیل شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: در شهرستان جلساتی به ریاست فرماندار و با حضور کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و امور عشایری و… برای برنامه‌ریزی برگزاری این رویداد برگزار شده است.

او افزود: با نوجه به تصمیمات گرفته شده این جشنواره به عنوان اولین جشنواره بلوط شهرستان به احتمال زیاد در اوایل آذرماه در روستای بزمیرآباد پشت تنگ سرپل‌ذهاب برگزار می‌شود.

رحیمی گفت: جشنواره به صورت مشارکتی و با همکاری ادارات میراث‌فرهنگی، منابع طبیعی، محیط زیست، امور عشایری و بخشداری بخش دشت‌ذهاب در روستای بزمیرآباد برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه روستای بزمیرآباد یکی از مناطق بکر طبیعی و دارای جنگل بلوط است، هدف از برگزاری جشنواره معرفی این روستا به عنوان یک جاذبه طبیعی گردشگری و ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از جنگل های بلوط است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب، افزود: شهرستان سرپل‌ذهاب به لحاظ ظرفیت‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و فرهنگی از جذابیت‌های ویژه‌ای در سطح استان برخوردار است که در صورت توجه بیشتر می‌تواند به یکی از مراکز اصلی گردشگرپذیر استان تبدیل شود.

او ادامه داد: وجود آثار تاریخی شاخصی همچون طاق‌گرا، زیج منیژه، گوردخمه دکان داوود، کتیبه آنوبانی‌نی و…. در شهرستان سرپل‌ذهاب جذابیت‌های آن را در سطح استان ممتاز کرده است.

رحیمی گفت: همچنین درحوزه آثار و جاذبه‌های طبیعی نیز با وجود آبشار پیران، سراب گرم، سراب قره بلاغ و جنگل‌های بلوط جذابیت‌های خاص خود را دارد.

او افزود: در حوزه گردشگری دفاع مقدس و راهیان‌نور نیز وجود یادمان‌های بازی دراز و شهید شیرودی این شهرستان را در غرب استان کرمانشاه ممتاز کرده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرپل‌ذهاب در خاتمه اظهار کرد: برگزاری رویدادهای گردشگری در سطح شهرستان قطعا به ترویج فرهنگ گردشگری و معرفی هرچه بیشتر ظرفیت‌های سرپل‌ذهاب کمک می‌کند.

کد خبر 2763065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha