لزوم توجه به سرمایه‌گذاری فرهنگی در استان ایلام

سرویس ایلام - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در جلسه هماهنگی برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی، عنوان کرد: در استان ایلام از نظر حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نذر فرهنگی در تنگنا هستیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرسبه نقل از روابط عمومی ارشاد، علی هوشمند با تأکید بر برگزاری موثر، خلاق و گسترده برنامه‌های هفته کتاب، گفت: در برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی از ظرفیت و قابلیت های ادارات و دستگاه های فرهنگی در راستای هم افزایی و برخورداری از طرفیت های موجود استفاده شود.

وی ادامه داد: در استان از نظر حمایت از برنامه‌های فرهنگی و نذر فرهنگی در تنگنا هستیم و بایستی اقدامات اساسی در این راستا انجام شود، تا حمایت از برنامه‌های فرهنگی در استان فرهنگ‌سازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: درخصوص شیوه و شاخص انتخاب تلاشگران برتر حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، مقوله های کمی و کیفی مورد توجه و تاکید قرار گیرد تا انتخاب صحیح و علمی و اصولی اتفاق بیفتد.

در ادامه منصور محبی معاون فرهنگی و اموررسانه‌ای ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های پیش بینی شده در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: امسال در برنامه هفته کتاب، شرکت در غبارروبی مزار شهدای گمنام شهر ایلام، دیدار با نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه ایلام، دیدار با ناشران و اصحاب قلم، بازدیداز کتابخانه ها و کتابفروشی‌های شهر ایلام و رونمایی از تازه‌های نشر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برنامه کتابگردی، برنامه نقد و بررسی کتاب و آئین تجلیل از فعالان و خادمان حوزه نشر یکی از برنامه‌های مهم اداره‌کل در هفته کتاب است که در آن از ناشران، مؤلفان، مروجان و خیرین حوزه کتاب، نویسندگان، کتابفروشان، ویراستاران، طراحان، تلاشگران حوزه کتاب تقدیر خواهد شد.

گفتنی است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با هدف سیاست برون‌سپاری، اجرای برنامه های کتاب‌محور را به «موسسه فرهنگی هنری اقلیم هشت ایلام» واگذار کرده است.

سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از بیست‌وچهارم تا سی ام آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 2762905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha