برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در فوریه آینده به دلایل حقوقی و سیاسی ، بعید است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس پیشین فراکسیون جنبش تغییر در پارلمان کردستان، برگزاری انتخابات پارلمان کردستان در فوریه آینده را به دلایل حقوقی و سیاسی ، بعید دانست.

به گزارش کردپرس، گلستان سعید در گفتگوبا خبرگزاری «شفق نیوز» گفت: برگزاری انتخابات پارلمان کردستان درماه فوریه آینده به دلایل حقوقی مربوط به کمیسیون مستقل انتخابات عراق، بعید به نظر می رسد، زیرا اعتباراین کمیسیون   در 7 ژانویه 2024 منقضی می شود و پس از آن این کمیسیون مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

گلستان سعید، افزود: برخی از فراکسیون‌های کردستانی در مجلس عراق خواستار تمدید دوره کمیسیون  انتخابات  هستند، لذا این فراکسیون ها فقط 7 روز فرصت دارند که مجلس عراق را به تمدید این دوره متقاعد کنند، زیرا تعطیلات قانونی مجلس آغاز و این کمیسیون پس از 7 دسامبر مشروعیت خود را از دست خواهد داد.

وی در خصوص موافقت مجلس نمایندگان باتشکیل یک کمیسیون جدید،با این توضیح که این امر مستلزم یک بازه زمانی حداقل شش ماهه است و این بدان معناست که انتخابات پارلمان کردستان پیش از پاییز 2024 برگزار نخواهد شد،خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان اکنون با بحران اقتصادی خفقان‌آوری مواجه است و شهروندان سرگرم تامین مایحتاج زندگی و امرار معاش خود هستند و نمی‌توانند به انتخابات اهمیت دهند، زیرا می‌دانند که انتخابات تغییری دراوضاع معیشتی آنان ایجاد نخواهد کرد.

کد خبر 2762857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha