سیمای شهری ایلام نیازمند تحول اساسی است / ساخت و ساز بدون نقشه طراحی ممنوع است

سرویس ایلام - استاندار ایلام در دیدار با رئیس و اعضای هیأت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان ایلام، لازمه داشتن یک شهر متوازن را استفاده از همه ظرفیت‌های و سازمان‌های مردم‌نهاد دولتی و خصوصی عنوان کرد و گفت: سیمای شهری ایلام نیازمند تحول اساسی است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا نقش معماران و متخصصان حوزه شهری را در ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار مردم از نظام مهندسی ساختمان، طراحی ارزان قیمت با استحکام استاندارد و با در نظر گرفتن معماری ایرانی اسلامی است، لذا طراحی‌ها و سازه‌هایی که در اختیار مردم قرار می‌گیرد باید با رعایت مسایل استاندارد شهرسازی باشد.

وی تشدید نظارتها و جدیت در نظارت عالیه بر مقررات ملی ساختمان به منظور اطمینان از ایمنی جان مردم را فوق العاده مهم دانست و گفت: خلاف قوانین عمل کردن در این رابطه محکوم است و با افرادی که به این موضوع بی‌توجهی کنند برخورد قانونی صورت گیرد.

استاندار ایلام تصریح کرد: به همه شهرداری‌ها نیز در این رابطه تکلیف شده و در قالب بخش‌نامه نیز ابلاغ شده و باز هم در این رابطه تأکید داریم که هیچ‌کس حق ندارد بدون اخذ نقشه طراحی شده با رعایت اصول ایمنی نسبت به ساخت و ساز اقدام کند و شهرداری نیز حق صدور پروانه تا قبل از ارائه نقشه به شهرداری را ندارد.

بهرام نیا تاکید کرد: هرگونه پایان کار منوط به تایید مجری و ناظر مقیم و مستقر است و در صورت خلاف این موضوع هم با شهردار مربوطه و هم با شخص خاطی برخورد خواهد شد.

کد خبر 2762817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha