محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

نشست صمیمی نخبگان و فعالان حوزه های مختلف شهرستان بیجار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان در سالن اجتماعات نور این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، امام جمعه بیجار در این نشست با بیان اینکه مهمترین دغدغه حجت الاسلام پورذهبی ارتقا استان و شهرستان است، گفت: در این شهرستان در حوزه های مختلف نخبه های داریم که باید جذب شوند.

حجت الاسلام علی خورشیدی افزود: شهدا، عالمان دینی، دانشمندان و دکترین مهمترین شناسنامه پرافتخار شهرستان هستند و امروز نخبه های حوزه های علمی پژوهشی و فرهنگی شناسنامه شهرستان هستند.

در ادامه این برنامه تعدادی از فعالان و نخبه های علمی؛ ورزشی؛ فرهنگی صنعت به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.

ورزش شهرستان بیجار در دست انداز نبود بودجه و اعتبار

پیشکسوت ورزشی در این نشست اظهار کرد:  اگر می خواهید بیمارستان های ما پر نشود ورزشگاه ها و سالن های ورزشی را پر کنید و این امر همت مسوولان را می طلبد.

جمال حیدرپناه با بیان اینکه اعتباراتی که به هییت های ورزشی داده می شود در برابر هزینه های جاری بسیار ناچیز است، ادامه داد: اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان برای ۳۶ هیئت ورزشی شهرستان بسیار ناچیز است.

وی یادآور شد: اکثر سالن ها شهرستان بیجار مختص دهه ۵۰ یا ۶۰ و فرسوده هستند، و موتورخانه های آنها دیگر کار آیی ندارند.

این پیشکسوت حوزه ورزش بیان کرد: پیشنهاد میکنم تاسیبات موجود به مزایده گذاشته شود و با همین هزینه تجهیزات جدیدتر نصب شود.

عدم ثابت مدیریتی مهم ترین معضل ورزش شهرستان بیجار است

محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

رییس هیت فوتبال شهرستان بیجار نیز در این نشست گفت: بیجار محرومترین شهرستان از نظر زیرساخت است که متاسفانه روز به روز بدتر می شود.

امید یوسفیان با بیان اینکه بزرگترین مشکل ورزش شهرستان و استان عدم ثابت مدیریتی است، افزود: در شش سال گذشته تقریبا هفت مدیر ورزشی در شهرستان بیجار جا به جا شده است که خود یک معضل اساسی است.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری سالن ها به بخش خصوصی مربوط به شهرهای بزرگ است، اظهار کرد: این واگذاری در سطح شهرهای کوچک موجب ضرر زیان های زیادی شده است.

استان کردستان ثروتمندترین استان از لحاظ نخبگی است

محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

مدیر کنترل کیفیت سیمان کردستان و نخبه حوزه صنعت نیز با قرار گرفتن در پشت تریبون به بیان مشکلات این حوزه پرداخت و ادامه داد: یک نفر اصفهانی هستم که نزدیک ۱۵ سال در صنعت سیمان بیجار مشغول کار شده ام.

ابراهیم محمدی یادآور شد: اوایل شنیده بودیم استان کردستان محروم است اما این جمله با یقین کامل می گویم از لحاظ داشتن نخبه های علمی جزء ثروتمندترین استان های کشور است که در پیچ و خمی مال مانده اند.

وی با گلایه از کم کاری برخی از مسئولان، بیان کرد: در استان و شهرستان طرح های زیادی است که هیچگونه پشتیانی از آنها نشده است.

مدیر کنترل کیفیت سیمان کردستان با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری که هر کسی مسلح به علم باشد می تواند مایه ثروت شود؛ افزود: جوانان ما ایده و دانش کار را دارند اما مشکل نقدینگی مانند یک سد در راه آنها شده است.

سهم جوانان شهرستان بیجار از منابع مالی؛ حاشیه نشینی شهرهای دیگر است!

محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

سهیل خواجه وندیان مخترع برتر استان نیز با دلی پر از درد از ناملایمات روزگار نفر بعدی بود که بیان مشکلات حوزه صنعتی شهرستان بیجار پرداخت و خطاب به حجت الاسلام پورذهبی گفت: شما به شهرستانی تشریف فرما شده اید که سهم جوانان آن از منابع مالی و ذخایر معدنی حاشبه نشینی در اطراف شهرهای بزرگ مانند تهران و کرج است.

وی اظهار کرد: با وضعیت فعلی بیکاری و عدم توجه به نخبگان علمی در آینده نه چندان دور شاهد فرونشست علمی و انسانی در کشور رو به رو می شویم که در سال‌های آتی موجب ضربه های بزرگی در این حوزه می شود.

مخترع برتر استان کردستان با گلایه از عدم حمایت برخی مسئولان، ادامه داد: جوانان نخبه با سن کم در این شهرستان داریم که با سرمایه اولیه خود به کارهای تولیدی رو آورده اند و نیازمند حمایت مسئولان هستند.

این نخبه علمی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سفر به شهرستان بیجار که بمانید و آباد کنید؛ یادآور شد: ما مانده ایم آیا کسی پای کار ما است و این مسیر نمی شود مگر با بها دادن به جوانان نخبه حوزه های مختلف شهرستان و بکارگیری و جذب آنها.

پروسه های اداری سدی در برابر مطالبات دانشجویان

محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

کیمیا کرم پور دانشجوی دانشکده فنی مهندسی علوم پایه بیجار یکی دیگر از نخبگان علمی شهرستان بیجار بود که به بیان مشکلات حوزه دانشگاه های بیجار پرداخت و بیان کرد: دانشکده علوم پایه بیجار زیر نظر دانشگاه کردستان است که رتبه ۸۰۰ در بین ۱۵۲۷ دانشگاه جهان را کسب کرده است.

کرم پور با بیان اینکه متاسفانه سالهاست که مطالبات ما در بین کاغذ بازی و دموکراسی اداری گم شده و کسی پاسخگو نیستف گفت: دانشکده ای که از سال ۱۳۹۳ احداث شده هنوز برای احداث خوابگاه و سالن ورزشی در پیچ و خم های اداری و مالی مانده است.

وی افزود: محرومیت، نادیده گرفتن، عدم حمایت مسئولان سه فاکتور مهمی است که سهم ما بعنوان یک دانشجوی غیر بومی در شهرستان بیجار است.

دانشجوی دانشکده فنی مهندسی علوم پایه بیجار اظهار کرد: مسئولان می گویند برای انجام مطالبات حتما پروسه های اداری باید طی شود! یک نفر به ما بگویید چند سال دیگر این پروسه ها طول می کشد.

لجبازی برخی مسئولان موتور اقتصادی شهرستان را متوقف کرده است

محرومیت در بیجار بیداد می کند/مسئولان باید جهادی پای کار مردم و جوانان باشند

سعید بیدوند کارافرین حوزه صنعت یکی دیگر از فعالان حوزه اقتصادی است که مشکلات این حوزه را مطرح کرد و ادامه داد: شش سال است که فعالیت اقتصادی خود را با راه اندازی کارگاه تولید فیلتر آغاز کرده ایم اما تا این لحظه هیچ مسئولی از ما حمایت نکرده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مکان درست و حسابی نداریم و از حداقل امکانات مانند داشتن آب و برق محروم هستیم، یادآور شد: ۱۰ شرکت فناور در جهاد دانشگاهی بیجار فعالیت دارند که با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و با یقین می گویم لجبازی برخی مسئولان موتور اقتصادی شهرستان را تعطیل کرده است.

کارافرین حوزه صنعت بیان کرد: مسئولان در سخنرانی های خود بر خرید محصولات بومی تاکید دارند اما جای سوال است چرا هیچکدام از شرکت ها و کارخانه های فعال مانند سیمان کردستان محصولات شرکت های غیربومی را ترجیح می دهند.

در انتهای جلسه حجت الاسلام پورذهبی بر هم‌افزایی نخبگان و برگزاری جلسات منظم تاکید کرد و از نخبگان خواستند مطالبات خود را به صورت دسته بندی شده جهت پیگیری در اختیار وی قرار دهند.

کد خبر 2762635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha