مقالات همایش «حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» ارائه شد

سرویس ایلام - همایش «حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» به ایستگاه پایانی رسید و صبح امروز در سالن فرزانگان با ارائه مقالات برگزیدگان و دیگر مقالات مناسب برای ارائه، به پیشواز اختتامیه این همایش علمی رفت.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید محمودی، دبیر اجرایی این همایش با اعلام این خبر، به کردپرس گفت: نشست تخصصی ارائه مقالات همایش «حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» در سالن فرزانگان ایلام با حضور اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه برگزار شد.

او گفت: پیش از برگزاری اختتامیه، صبح امروز برگزیدگان همایش و تعدادی از مقالات قابل ارائه، خلاصه ای از مقالات خود را ارائه کردند.

دبیر اجرایی همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی افزود: مقالات «سلطنت و حکمرانی، اندیشه گفتمان تعاملی و مناسبات میان فرهنگی در اندیشه و حکمت رضوی» اثر روح الله بهرامی، «مطالعه تطبیقی مبانی نظری حکمرانی در سیره رضوی با مبانی نظریه حکمرانی خوب» اثر پیمان صالحی و زهرا یاره در این همایش ارائه شد.

محمودی خاطرنشان کرد: «بررسی وجوه اشتراک و افتراق اندیشه امامت و خلافت بر تفکر حکمرانی رضوی» اثر مرتضی اکبری، هدیه جلیلیان و خدیجه مهدی‌پور، «الزامات تحقق حکمرانی اسلامی با الهام از آموزه‌های دینی و سیره رضوی از نگاه نخبگان» اثر احمد عباسی دره بیدی از دیگر مقالات ارائه شده در همایش بود.

وی افزود: در این همایش مقالاتی چون «حکمرانی؛ کنش تفاهمی و خیر عمومی در اندیشه و سیره سیاسی امام رضا(ع)» اثر روح الله صفریان، «واکاوی و تحلیل راهکارهای کاربردی در تحقق حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی» اثر مشترک محمد عیدی و پرستو قاسمیان و مقاله «سیاست مجادله‌ای؛ بررسی تطبیقی مناظرات رضوی و دموکراسی مجادله‌ای» اثر حسین همتی و فرامرز میرزازاده ارائه و مورد توجه دانشجویان و اساتید قرار گرفت.

دبیر اجرایی همایش حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره رضوی گفت: ۸۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و امروز با معرفی برگزیدگان طی آیینی به کار خود پایان داد.

کد خبر 2762529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha