بزرگی اعداد پروژه‌های راهسازی ایلام و چند مواجهه / یاسر بابایی

سرویس ایلام - هزینه هایی که در دولت سیزدهم در حوزه تکمیل زیرساختهای مرتبط با اربعین حسینی در استان ایلام اختصاص یافته است، باعث ایجاد مواجهه هایی در داخل و خارج از کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بیش از ۶۴۰۰ میلیارد تومان برای زیرساختهای اربعین در دولت سیزدهم، تنها در استان ایلام هزینه شده است تا جایی که دگرگونی ها با چشم غیرمسلح نیز مشهود و لازم به شبهه نیست. اما در برابر بزرگی این عدد که دولت رئیسی در استان ایلام به عنوان قطب زیارت اربعین و دروازه مدیترانه هزینه کرده است، چند گونه مواجهه مشاهده شد:

۱) ضد انقلاب با تحریف این خبر و دستکاری افکار عمومی سعی کرد بگوید که جمهوری اسلامی ۶۴۰۰ میلیارد برای "برگزاری" اربعین خرج کرده است و مثل دوقطبی سازی های همیشگی سعی کردند بگویند چرا برای برگزاری یک مراسم و برای ایدئولوژی باید اینقدر پول خرج کرد و موضوع "هزینه برای زیرساخت‌ها" را از خبر خود حذف کردند. حساب جریان ضد انقلاب و کاسبان براندازی در مواجهه با این عدد روشن است.

۲) مواجهه دیگر با این عدد از جنس رسانه های منتقد داخلی بود که به حق، خواهان شفاف سازی این عدد بزرگ شدند. با پیگیری خبرنگار ما از دستگاههای مربوطه، اداره‌کل راه و شهرسازی استان در دو سال گذشته ۲۲۸۴ میلیارد تومان، اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سه سال گذشته ۲۳۸۰ میلیارد تومان و شرکت ساخت و توسعه‌ راه‌های استان نیز ۲۶۵ میلیارد تومان در این مدت هزینه کرده اند که مجموع این مبالغ در حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان (۴۹۲۹ میلیارد تومان) بوده است. امروز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در سوال یکی از خبرنگاران در خصوص بزرگی این عدد، ضمن تاکید بر شفاف سازی، عنوان کرد: «پروژه های راهسازی یکی از پرهزینه ترین پروژه هاست»... و واقعیت هم همین است و ساخت یک پل بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه دارد و در خصوص جزییات این هزینه‌کردها، خبرنگاران منتقد خوب است به جای اکتفا به یک حرف کلی و سوال ابهام انگیز، به ادارات مربوطه مراجعه و ریز هزینه ها را مطالبه کنند و قطعا آنها نیز پاسخگو خواهند بود.

۳) سومین مواجهه با این عدد مردمی هستند که از این زیرساختها و جاده ها استفاده می کنند و شاهد توسعه استان در حوزه راههای مواصلاتی هستند. مواجهه هموطنانمان از اقصی نقاط ایران با این عدد در ایام اربعین، رضایت صددرصدی آنها از این زیرساختها بود که به قول رهبر انقلاب، اربعینی مثال زدنی را رقم زد؛ تا جایی که رئیس جمهور نیز وزرای کابینه را برای مطالبات مردم استان در هیئت دولت به خط کرد و مصوباتی بسیار مهم به برکت اربعین برای مردم قدردان ایلام تصویب شد که هر کدام از آنها دارای عددهایی به مراتب بزرگ‌تر از ۶۴۰۰ میلیارد تومان هستند و تخصیص هر کدام از آنها ایلام را به استانی تبدیل خواهد کرد که دیگر واژه محرومیت را یدک نکشد.

کد خبر 2762486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha