دونالد ترامپ به هیچ وجه حاضر به حمایت از کردهای سوریه نبود

سرویس جهان- بر اساس کتاب خاطرات عضو سابق کنگره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با بیان اظهارات توهین آمیز درباره کردهای سوریه گفته بود چرا باید از کردهای سوریه حمایت کند.

به گزارش کردپرس، آدم کین زینگر، عضو کنگره آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به تازگی کتابی نوشته و در آن اظهاراتی توهین آمیز از سوی ترامپ راجع به کردهای سوریه نقل کرده است.

 این عضو سابق کنگره در کتاب خود به برگزاری جلسه ای درباره حمله ترکیه به کردهای سوریه در سال ۲۰۱۹ در کاخ سفید اشاره کرده است که در آن جلسه تعدادی از مقامات دولت دونالد ترامپ از جمله جان بولتون،  مشاور امنیت ملی او خواستار حمایت ترامپ از کردهای سوریه و عدم خروج نیروهای آمریکا از منطقه تحت کنترل کردهای سوریه شده بودند.

 این عضو سابق کنگره به واکنش توهین آمیز ترامپ راجع به کردهای سوریه اشاره کرده و گفته است ترامپ به هیچ وجه حاضر نشد از کردهای سوریه در برابر حمله ترکیه دفاع کند.

 آدام کینگر در در کتاب خود گفته است او به همراه جان بولتون و یک مقام دیگر آمریکایی تلاش کردند دونالد ترامپ را متقاعد کنند نیروهای آمریکایی را از مناطق کردنشین سوریه مانند کوبانی خارج نکند. او در ادامه گفته است تلاش‌های این افراد برای جلب توجه دونالد ترامپ نتیجه‌ای نداشته و او حاضر به حمایت از کردها نشده است.

 لازم به ذکر است دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در سال ۲۰۱۹ و قبل از حمله ترکیه به سریکانی و گرسبی حدود ۱۰۰۰ تن از نیروهای آمریکا را از مناطق کردنشین سوریه خارج کرد در حال حاضر فقط ۹۰۰ تن از نیروهای آمریکا در مناطق تحت کنترل کردها و پایگاه الطنف در مرز سوریه با عراق و اردن حضور دارند.

کد خبر 2762379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha