خسارات و تلفات حملات هوایی ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس آمار سازمانهای مستقل، حملات هوایی اخیر ترکیه به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه نزدیک به 50 تن کشته بر جای گذاشته، باعث قطع آب و برق 2 میلیون نفر شده و بیش از یک میلیارد دلار به تاسیسات زیربنایی این منطقه خسارت وارد کرده است.

به گزارش کردپرس، بر اساس گزارش موسسات مستقل، حملات کم سابقه یک ماه اخیر ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خسارات و تلفات جانی قابل توجهی بر جای گذاشته است. بر اساس گزارش مرکز اطلاعات روژاوا، نمی توان به طور دقیق میزان خسارات به تاسیسات آب، برق و سوخت منطقه شمال شرق سوریه بر اثر حملات هوایی سنگین ترکیه را مشخص کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه میزان تلفات انسانی این حملات را 47 نفر و تعداد مجروحان را 59 تن اعلام کرده است.

 بر اساس گزارش کانون موسسات غیرانتفاعی شمال شرق سوریه که در وبسایت سازمان ملل منتشر شده، شدت خسارت به تاسیسات زیربنایی شمال شرق سوریه به حدی است که اگر این تاسیسات بازسازی نشوند، تبعات آن چنان خواهد بود که دیگر نیازی به ادامه حملات ترکیه نخواهد بود زیرا این زیانها به تنهایی برای نابودی جامع ساکن در منطقه شمال شرق سوریه کافی است.

موسسه آی آر اف میزان خسارت به تاسیسات زیربنایی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را بیش از یک میلیارد دلار برآورد کرده است.

نادین مائنزا، از مقامات دولت آمریکا از 200 حمله هوایی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در روز 5 اکتبر گذشته خبر داده و گفته است بیشتر حملات تاسیسات مهم آب، برق و سوخت و همچنین مدارس و بیمارستانها را هدف قرار داده است.

کانون سازمان های غیرانتفاعی شمال شرق سوریه از جامعه بین المللی خواسته است ضمن اعتراض به حملات ترکیه و تلاش برای توقف آن نسبت به ارائه کمک به کردهای سوریه برای بازسازی  تاسیسات آسیب دیده اقدام کنند.

کد خبر 2762286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha