رای دادگاه فدرال عراق درخصوص  انحلال شوراهای استانی در اقلیم کردستان، رای قابل احترامی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو حزب دمکرات کردستان، رای دادگاه فدرال عراق درخصوص  انحلال شوراهای استانی در اقلیم کردستان، رایی قابل احترام، توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، مهدی عبدالکریم، در گفتگو با خبرگزاری «بغداد الیوم» با بیان اینکه رای دادگاه فدرال در خصوص انحلال شوراهای استانی در اقلیم کردستان به دلیل اینکه ازسوی قوه قضائیه عراق، صادر شده است، قابل احترام است، گفت: «ما نمی‌توانیم چیز دیگری دراین خصوص بگوییم».

وی افزود: شوراهای استانی دراقلیم کردستان، سال‌هااست که انتخابات خود را برگزار نکرده‌اند، لذا پس از رای روزگذشته(یکشنبه 2 مهر 1402) دادگاه فدرال در خصوص انحلال این شوراها، برگزاری انتخابات شوراهای استانی و تعیین موعد این انتخابات با نظم بهتری انجام خواهد گرفت.

 گفتنی است که دادگاه عالی فدرال عراق به دلیل پایان دوره انتخاباتی شوراهای استانی اقلیم کردستان، با صدور حکمی رسماً به کار این شوراها پایان داد.

درهمین حال سروه عبدالواحد، رئیس فراکسیون نسل نو در مجلس عراق در این خصوص، گفت: این رای دادگاه فدرال عراق بر اساس شکایتی است که او پیشتر به این دادگاه ارائه داده بود.

وی با بیان اینکه اعضاء این شوراها مدت پنج سال است که به صورت غیرقانونی حقوق می‌گیرند، بنابراین باید هر مبلغی را که به صورت غیرقانونی ازحق معیشت مردم برداشته اند، باز پس بدهند، تاکید کرد: «ما همچنان به افشای تخلفات قانونی احزاب حاکم در اقلیم کردستان ادامه خواهیم داد.»

رئیس فراکسیون نسل نو، خاطرنشان کرد: «فراکسیون ما در نخستین شکایت علیه تمدید دوره قبلی پارلمان کردستان پیروز شد و این دومین دادخواستی است که در آن پیروز می‌شویم، زیرا ما به اصول دمکراسی اعتقاد داریم و برای حفظ آن از همه امکانات استفاده خواهیم کرد.».

کد خبر 2761207

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha