مشخص کردن جامعه هدف اجرای طرح تکام در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه سال مالی ۱۴۰۱ تا آخر شهریور است، گفت: خط قرمز استان برگشت اعتبارات عمرانی است و از هیچ مدیری قابل پذیرش نیست یک ریال از اعتبارات عمرانی را برگشت بزند.

به گزارش کرد پرس، اکبر محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه مورد مذکور در ارزیابی عملکرد مسئولان لحاظ می شود، افزود: در تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ هم دستگاه هایی که برگشت اعتبار داشته باشند باید مدنظر قرار داده شود.

وی در ارتباط با طرح تکام (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه) یکی از دستورکارهای این جلسه، اظهار کرد: این طرح به عنوان سند تحول روستا در دولت مردمی سیزدهم به منظور تثبیت جمعیت روستاها و مهاجرت معکوس و اصلاح ترکیب جمعیتی روستا به اجرا در می آید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به اینکه جامعه هدف اجرای این طرح در استان باید مشخص شود، افزود: با توجه به اینکه آخرین آمار جمعیتی استان به سرشماری سال ۱۳۹۵ بر می گردد و نمی تواند ملاک امروز باشد لذا پیشنهاد می شود آمار مراکز بهداشت ملاک قرار گیرد.

محمدی ادامه داد: روستاهایی که حداقل یک سال نرخ رشد آن براساس آمار مراکز بهداشت مثبت بوده به عنوان جامعه هدف در نظر گرفته شود.

وی یادآور شد: هر کدام از دستگاه ها برنامه عملیاتی خود را در راستای اجرای این طرح ارائه کنند و این برنامه ها در شورای برنامه ریزی استان به تصویب برسد.

کد خبر 2760574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha