افت شدید درآمد برخی شرکت های نفتی در اقلیم کردستان

شرکت گولف کی ستون اعلام کرد حدود 85 درصد درآمد خود از استخراج نفت در اقلیم کردستان عراق را از دست داده است.

به گزارش کردپرس، از زمان توقف صادرات نفت اقلیم کردستان از طریق ترکیه در ماه مارس گذشته، بیشتر شرکت های نفتی در اقلیم کردستان فعالیت خود را محدود و یا متوقف کرده اند.

شرکت نفتی کانادایی گولف کی ستون امروز در بیانیه ای اعلام کرد به دلیل توقف صادرات نفت اقلیم کردستان و عدم پرداخت دستمزد آن از سوی دوت اقلیم کردستان، 84 درصد درآمد خود را در اقلیم کردستان از دست داده است.

این شرکت با کاهش شدید درآمد تمام فعالیت های توسعه ای خود در اقلیم کردستان را متوقف و اقدام به کاهش شدید هزینه های معمول خود کرده است.

گولف کی ستون برای جبران خسارت اقدام به فروش نفت و برخی فراورده های میدانی به خریداران محلی، البته با قیمت کمتری نسبت به قیمت جهانی کرده است.

با این حال، جان هریس، مدیر عامل این شرکت توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان را موقت ارزیابی کرده و نسبت به از سرگیری  صدور روزانه حدود 500هزار بشکه نفت خام اقلیم کردستان عراق از طریق ترکیه ابراز امیدواری کرده است.

انجمن صنعت نفت اقلیم کردستان که اعضای آن شرکت های نفتی فعال در اقلیم کردستان هستند، در بیانیه ای از ضرر 4 میلیارد دلاری اقلیم کردستان ناشی از توقف صادرات نفت این منطقه و کاهش 400 میلیون دلاری سرمایه گذاری در این صنعت از سوی شرکتهای عضو این انجمن خبر داده است.

کد خبر 2760495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha