ورود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP کشور عراق برای جابجایی مستقیم به نجف و کربلا

سرویس ایلام - استاندار ایلام امروز جمعه در نشست ستاد اربعین استان ایلام از ورود ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP کشور عراق برای جابجایی مستقیم به نجف و کربلا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا عنوان کرد: امسال و با رایزنی‌های صورت گرفته ۳۵۰ دستگاه اتوبوس VIP از کشور عراق در داخل کشور ایران و احتمالا در پایانه برکت مستقر می‌شوند که کار جابجایی زوار ایرانی را تا شهرهای نجف و کربلا انجام می‌دهند، لذا تمهیدات لازم برای روند این جابجایی اندیشیده شده و برای اولین بار این کار انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: برخی از زیرساخت‌هایی که قرار است در ۵ روز آینده به بهره‌برداری برسند، دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا در ظرف دو روز آینده این زیرساخت‌ها تکمیل و نهایی شوند. 

بهرام‌نیا افزود: بانک‌ها نسبت به استقرار دستگاه‌های خودپرداز و ارائه خدمات متناسب با تراکنش جمعیت زوار اهتمام داشته باشند، اداره کل میراث فرهنگی استان نیز همزمان با حضور زوار زمینه لازم برای فروش محصولات استان شامل سوغات و صنایع دستی استان فراهم کند. 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: امسال ۸۱۶ مجموعه بهداشتی شامل حمام و سرویس بهداشتی در طول مسیر تا مرز مهران ایجاد می‌شوند که ۸۰ درصد این تعداد آماده شده و مابقی نیز تا پنجم شهریور ماه تکمیل می‌شوند.

استاندار ایلام در ادامه با قدردانی از عملکرد دستگاه‌های امنیتی، نظامی و نیروی انتظامی استان در این ایام و تمهیدات اندیشیده شده گفت: نیروی انتظامی مسئولیت نظم و انضباط را بر عهده دارد و امسال به منظور رفاه حال زوار، تا میدان اربعین هیچ توقفی وجود ندارد و زائران از پل زائر شهر مهران تا میدان اربعین توقف نخواهند داشت‌.

وی اضافه کرد: اسکان و تأمین و توزیع غذا در اولویت خدمات به زوار باشد، در این زمینه لازم است موانع و مشکلات موکب‌داران سریعآ حل و فصل شود و تسهیل در امورات مربوط به موکب‌داران از ضروریات است.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر تأمین آب خنک و یخ مورد نیاز برای زوار، متناسب با جمعیت نیز گفت: همه باید تابع تصمیمات ستاد اربعین استان باشند، هر گونه حفاری بدون مجوز ستاد اربعین ممنوع است و تا پایان اربعین از انجام کارهای خودسرانه پرهیز شود.

بهرام‌نیا افزود: از فردا بنده و معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مهران مستقر می‌شوند و این به منزله تعطیلی سایر امورات مرتبط با استان نخواهد بود، جلسات و کارگروه های استان در مهران برگزار می‌شود، نگاه ما در این مدت هم مدیریت اربعین و هم سایر امورات استان است.

استاندار ایلام عنوان کرد: یک اندیشکده فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بصورت راهبردی در استان شروع کردیم که آغاز فعالیت‌های بالقوه این اندیشکده است و حضور دبیر محترم شورای فرهنگ عمومی کشور در استان را در این زمان را به فال نیک می‌گیریم. 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام در پایان با تسلیت درگذشت شاعر دهلرانی اضافه کرد: درگذشت این شاعر گرانقدر را به جامعه هنری استان و خاص مردم دهلران تسلیت عرض می‌کنم. مردم به خوبی در مراسم خاکسپاری شرکت کردند و از فرماندار و امام جمعه دهلران نیز که در این راستا تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

کد خبر 2759657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha