اتحادیه موثری در حوزه بین المللی بین کشورهای اسلامی وجود ندارد

سرویس آذربایجان غربی- امام جمعه مهاباد در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با اشاره به اینکه جهان اسلام قابلیت تبدیل شدن به بلوک قدرتمند همه‌جانبه را دارد گفت: در حال حاضر ٥٧ کشور اسلامی وجود دارد، ولی اتحادیه موثری در حوزه بین المللی وجود ندارد.

به گزارش کردپرس، امام جمعه مهاباد در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در خصوص لزوم وحدت اسلامی گفت: نقش اخوت و برادری در هم افزایی جهان اسلام غیرقابل انکار است؛ جهان اسلام قابلیت تبدیل شدن به بلوک قدرتمند همه‌جانبه را دارد.

ماموستا عبدالسلام امامی افزود: ۵۷ کشور اسلامی وجود دارد ولی اتحادیه موثری در حوزه بین المللی وجود ندارد.

او با بیان اینکه هر کجا مسلمانی به یاری نیاز داشته باشد باید به کمک آن‌ شتافت، اظهار کرد: مسلمانان با موضع گیری صحیح باید در مقابل همه‌ هتاکان بایستند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم وحدت در جامعه اسلامی گفت: ایمان قلبی و فکر عمیق در این خصوص جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این همایش افزود: باید توجه داشته باشیم که نمی‌شود فقط شعار وحدت را سر بدهیم بلکه نیاز به ترویج اصل موضوع وحدت در جوامع اسلامی است.

او با اشاره به اینکه عقل گرایی و ارائه مبانی عقلایی در ایجاد و گسترش وحدت در جامعه اسلامی باید در دستور کار باشد، اضافه کرد: در کنار آن باید وحدت بر اساس اسلام و اعتصام به عقل باشد.

همزمان با برگزاری سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با حضور جمعی از مسئولان و اندیشمندان کشورمان از تمبر یادبود مربوط به این اجلاس رونمایی شد.

به گزارش کردپرس از ایرنا؛ در این آیین همچنین از آیت الله سید علی اکبر قرشی نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و از روحانیون برجسته ارومیه نیز تجلیل شد.

در این آیین که به پاس سال‌ها تلاش آیت الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری و از روحانیون برجسته ارومیه، استان و کشور در راستای تبیین معارف اسلامی و تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد با اهدای لوح و هدایایی از این شخصیت برجسته علمی و دینی قدردانی شد.

علاوه بر تقدیم لوح‌ تجلیل از سوی مجمع تقریب مذاهب اسلامی، هدیه‌ای نیز از سوی استاندار آذربایجان‌غربی به آیت الله قرشی اهدا شد.

سومین اجلاس منطقه‌ای کنفرانس اسلامی با حضور یک هزار و ۷۰۰ مهمان از کشورهای همسایه و داخل کشور در ارومیه با حضور مهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه، عراق و سوریه برگزار شد.

کد خبر 2759306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha