خیرین مدرسه ساز کردستانی با حضور مسئولان کشوری و استانی تجلیل شدند

مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز کردستانی با حضور مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نماینده ولی فقیه در کردستان، استاندار، مدیرکل آموزش و پرورش و تعدادی دیگر از مسئولان استانی برگزار شد.

به گزارش کرد پرس، مدیرکل مشارکت های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز کردستان، گفت: خوشحالیم که امروز مجموعه های آموزش وپرورش، نوسازی مدارس و مجمع خیرین دارای اتحاد و انسجام خاصی هستند و این انسجام تاکنون برای مجموعه آموزش و پرورش بسیار مفید بوده است.

مهدی اربابی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه در سطح کلان کشوری بیشترین بهره وری را از خیرین داشته ایم، افزود: نه تنها در حوزه مدرسه سازی بلکه در سایر حوزه های مرتبط با نظام تعلیم و تربیت از ظرفیت عظیم خیرین بهره مند شده ایم.

وی اظهار کرد: جذب و نگه داشت خیرین مدرسه ساز اولویت ماست و تمام تلاش خود را در این زمینه با استفاده از همه ظرفیت های در اختیار خواهیم کرد.

الگوهای ناب در سطح جامعه بیش از پیش معرفی شوند

نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این مراسم بیان کرد: خیرین انسان های فداکاری هستند که با بذل مال خود و ایثار در این مسیر یادگارهای حسنه ای به جا می گذارند که باید این اقدامات بازنمایی های وسیعی در سطح جامعه و در بُعد فرهنگ سازی داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی ادامه داد: از همه مجموعه های مرتبط با خیرین مدرسه ساز خواستارم که نسبت به جذب خیرین جدید و نیز نگه  داشت خیرین سابق اقدام کنند تا چالش های مرتبط با حوزه فضاهای آموزشی و تربیتی با کمک اعتبارات دولتی کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه باید به اقدامات خیرین ارجمند جهت داد، یادآور شد: نباید تلاش های خیرین بیهوده هدر رود بلکه باید به مسیرهایی هدایت شوند که بیشترین ثمر را برای نظام تعلیم و تربیت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خیرین مدرسه ساز نماد ایثار هستند لذا باید این الگوهای ناب در سطح جامعه بیش از پیش معرفی شوند تا نمونه این انسان های والا بیشتر شود.

بروزرسانی اطلس فضاهای آموزشی و پرورشی

استاندار کردستان نیز در این مراسم با تقدیر از خیرین مدرسه ساز، اظهار کرد: کارهای خیر یک بُعد مسئله است و ترویج فرهنگ خیر و احسان بُعد دیگر کار است که باید به صورتی زیبا و هنرمندانه انجام پذیرد.

اسماعیل زارعی کوشا افزود: باید حتماً سند و اطلس آمایش فضاهای آموزشی و پرورشی بروز شود تا محل نیازمندی ها به صورت دقیق مشخص و پیشنهادها بر اساس آن به خیرین ارائه شود.

وی ادامه داد: تمام کسانی که با مجموعه عظیم خیرین مدرسه ساز در ارتباط هستند باید نسبت به ترویج و بازنمایی گسترده اقدامات خیرخواهانه آنان اقدام کنند تا بیشترین تأثیر را بر سطح جامعه داشته باشد.

مدرسه سازی؛ ماندگارترین اقدام در تاریخ نظام تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این مراسم ضمن تجلیل از خیرین مدرسه ساز، بیان کرد: نام و یاد خیرین همواره قرین نام نظام تعلیم و تربیت بوده و اقدامات آنان ماندگارترین کار در تاریخ نظام تعلیم و تربیت است.

هاشم ناظمی جلال یادآور شد: ما تمام تلاش خود را در مجموعه آموزش و پرورش و نوسازی مدارس خواهیم کرد تا ضمن بهره گیری از ظرفیت های مجموعه عظیم خیرین مدرسه ساز، اقدامات و زحمات آنان را به مسیرهایی هدایت کنیم که بیشترین بهره وری را داشته باشد.

وی گفت: نیاز داریم بانک اطلاعاتی خیرین را همواره به روز نگه داریم تا ضمن پیگیری سلامتی آنان، در زمینه های مرتبط از مشاوره های آنان نیز بهره مند شویم.

گفتنی است در پایان این مراسم گروه سرود دانش آموزی و گروه موسیقی محلی به اجرا پرداختند و از ۱۷ نفر از خیرین مدرسه ساز که در ساخت و آماده سازی مدارس استان نقش داشتند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 2758351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha