۱۰ شهرستان ایلام زائر پذیرند / راه اندازی مرکز بزرگ خدمات درمانی مرز مهران در ۹ ماه

سرویس ایلام - استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین استان از ساخت و راه اندازی ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستقر در پایانه مرزی مهران با دو هزار و ۲۰۰ متر زیربنا در ۹ ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا یادآور شد: با توجه به گرمای تابستان، باید شرایطی فراهم شود تا زائران در طول مسیر و از پل زائر تا پایانه مرزی، کمترین پیاده‌روی داشته باشند و با توجه به ازدحام جمعیت در طول مسیر، تمهیدات لازم برای تردد آسان خودروهای دستگاه های خدمات رسان نیز اندیشیده شود.

وی با تأکید بر نصب مه‌پاش در پایانه مرزی مهران گفت: با توجه به احتمال ایجاد مشکل در وسایل سرمایشی و مه‌پاش‌ها ضروری اکیپ تعمیرکار ویژه سیستم‌های سرمایشی و مه‌پاش‌ها تا پایان اربعین در مهران مستقر شود، البته رعایت بُعد مسافت و زمان هم باید مدنظر قرار گیرد.

بهرام‌نیا اضافه کرد: امروز یک کار جهادی در پارکینگ بزرگ اربعین و در فاز دو این پارکینگ در دست اقدام است و علاوه بر این ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در مسیرهای منتهی به مهران و پایانه مرزی در دست احداث است.

استاندار ایلام در ادامه با قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه ها در ایام اربعین گفت: کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین استان هم باید از هم اکنون فعال شود.

رئیس ستاد اربعین استان ایلام گفت: همچنین با تلاش و کار جهادی، ساختمان مرکز فوریت‌های پزشکی و خدمات درمانی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مستقر در پایانه مرزی مهران با دو هزار و ۲۰۰ متر زیربنا برای اربعین امسال مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در این زمینه مبلغ ۴ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات پزشکی این مرکز در نظر گرفته شده و با ۱۵۰ تخت در این مرکز به زائران خدمت رسانی می‌شود. اگر چه قابلیت افزایش به ۲۰۰ تخت را نیز دارد، راه اندازی این مرکز درمانی در پایانه مرزی در مدت ۹ ماه از مصادیق مدیریت جهادی است. تاکنون ۴۰ میلیارد تومان برای این مرکز هزینه شده است که با تکمیل تجهیزات این رقم به ۵۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه ۱۰ شهرستان استان زائرپذیر هستند، گفت: ستاد اربعین شهرستانی در این ۱۰ شهرستان فعال است و فرمانداران بصورت مستقیم، مسئولیت امور را بر عهده دارند.

استاندار ایلام اعلام کرد: با توجه به شروع پیاده‌روی زائران اربعین از اول ماه صفر، لذا از ۲۸ محرم مواکب و مراکز خدمات رسان نسبت به استقرار مواکب و مراکز خدمات خود در مرز مهران اقدام کنند؛ آب و برق مواکب باید از ۲۰ مرداد آماده و تا پایان هفته جاری نیز محل استقرار مواکب مشخص شود. جلسات ستاد اربعین نیز بصورت هفتگی و در ساعات پایانی روز برگزار می‌شود. 

به گزارش کردپرس، در این نشست، استاندار ایلام با پیشنهاد مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام در خصوص ساخت المان‌های فرهنگی ثابت شهری و بین شهری با موضوع اربعین و ایجاد حسینیه ویژه اربعین در پایانه مرزی برای اجرای ابر برنامه های مذهبی موافقت کرد.

کد خبر 2758247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha