موسیقی نواحی به ماندگاری فرهنگ بومی کمک می کند

سرویس کرمانشاه _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه بااشاره به اهمیت موسیقی نواحی، گفت: موسیقی نواحی به ماندگاری فرهنگ، گویش‌ها و آداب و رسوم کمک می‌کند.

به گزارش کردپرس؛ علی صفدری، در جشنواره منطقه ای موسیقی نواحی در کرمانشاه اظهار کرد: کرمانشاه استانی با ظرفیت ها و استعدادهای هنری بالاست و در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری چهره های شاخص، ماندگار و اثرگذاری را بویژه در حوزه موسیقی و خصوصا موسیقی نواحی دارد.

وی خاطرنشان کرد: براین اساس شایسته بود که استان ما هم در این زمینه نقش آفرینی داشته باشد؛ برای همین میزبانی شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی _منطقه ۴ _ را برای کرمانشاه گرفتیم.

به گفته این مسئول، این میزبانی به ترویج و حفظ هویت و فرهنگ بومی و اسلامی استان کمک خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ماندگاری برخی از موسیقی ها، گفت: موسیقی نواحی از جمله موسیقی هایی است که دارای ماندگاری بیشتری در جامعه است و بسیاری از مردم هم با این نوع از موسیقی خاطره دارند.

وی با بیان اینکه نقشی که موسیقی نواحی در هویت، فرهنگ و مباحث اجتماعی ایفا می کند، بیشتر از سایر انواع موسیقی است، خاطرنشان کرد: موسیقی نواحی در ماندگاری فرهنگ، گویش ها، زبان ها، آداب و رسوم و … هر منطقه ای تاثیرگذار است.

صفدری افزود: ارتباط و نقش غم ها، شادی ها، حماسه ها و حماسه آفرینی ها با موسیقی نواحی بیشتر از جنبه های دیگر موسیقی است؛ لذا تکریم و نگهداشت و کمک به ماندگاری و تبلیغ این نوع از موسیقی جزو وظایف ما است.

کد خبر 2758060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha