نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان ایلام تشدید می‌شود

سرویس ایلام - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با محوریت طرح کالا برگ الکترونیکی و مدیریت هوشمند آرد و نان برگزار شد، از تشدید نظارت بر کیفیت آرد و نان در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم طرح هوشمندسازی توزیع یارانه حوزه آرد و نان بود که در مراحل‌ مختلف جهت ‌جلوگیری از انحراف آرد و تمرکز بر عملکرد خبازان اجرایی و تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است.

وی افزود: مزیت دیگر طرح هوشمندسازی توزیع عادلانه آرد بین‌ نانوایی ها بود به طوری که شهرستان‌های مختلف در سرانه شهری و روستایی دارای مشکلاتی بودند، این موضوع تا حدودی توزیع سرانه را عادلانه کرد که همه این عوامل، نتیجه اجرایی کردن این طرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر نظارت بر کل چرخه این بخش از گندم تا پخت نان با حضور میدانی در همه شهرستان‌ها یادآور شد: بحث نظارت از سیلوها تا کارخانه‌ها به طوری جدی دنبال می‌شود و در این راستا حضور دستگاه‌های نظارتی با استفاده از ابزارهای تشویقی و تنبیهی می‌تواند موثر باشد.

عباسی خواستار تشکیل جلسات کارگروه آرد و نان به صورت هفتگی با عنوان تشکیل میز خدمت نان توسط فرمانداری‌ها شد و بیان کرد: مسایل و مشکلات این بخش توسط فرمانداری‌ها رصد و امورات این بخش به استانداری ارجاع نگردد.

وی بر ضرورت تشدید نظارت و کنترل کیفیت آرد و نان در استان تاکید کرد و یادآور شد: اعضای این کارگروه باید نسبت به نظارت‌ها و انجام اقدامات لازم برای ارتقای کیفیت نان با دقت نظر پای کار باشند تا شهروندان نارضایتی در این خصوص نداشته باشند.

عباسی تاکید کرد: آموزش نانوایان و نیز نظارت بر پخت نان در مسیر بهبود کیفیت تولید نان نقش موثری خواهد داشت.

معاون استاندار ایلام در خصوص مبحث بیان شده اختلاف قیمت نان در ایلام با استان های همجوار تاکید کرد: چنانچه اختلاف قیمتی وجود دارد کمیسیون ویژه‌ای در این خصوص تشکیل و نتیجه به عنوان مصوبه به وزارت کشور ارجاع شود.

کد خبر 2757757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha