همایش پاکسازی محیط زیست و طبیعت در چغاسبز ایلام برگزار شد

سرویس ایلام - به مناسبت بزرگداشت هفته محیط زیست، همایش پاکسازی محیط زیست و طبیعت با مشارکت شرکت گاز استان و اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام در پارک جنگلی چغاسبز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام، محمود کشاورز با اشاره به اینکه این مجموعه قدم های قابل قبولی در راستای حفاظت از محیط زیست برداشته است،گفت:گاز طبیعی به عنوان یک سوخت پاک و دوستدار طبیعت است که نقش مهمی در حفظ و صیانت از محیط زیست دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه استفاده از گاز طبیعی به عنوان سوخت مورد نیاز صنایع، نقش بسزایی در کاهش گازهای گلخانه‌ای دارد، افزود: جایگزینی گاز طبیعی با سایر سوخت های فسیلی می تواند از تولید گازهای گلخانه ای جلوگیری کند و همین مسئله نشان از نقش پررنگ شرکت گاز  در حفظ محیط زیست دارد.

با بیان اینکه حفظ محیط زیست، وظیفه‌ای ملی است که همه می بایست در برابر آن مسئولیت پذیر باشند،اظهار داشت: مباحث مربوط به محیط زیست همواره مورد توجه مسئولان شرکت گاز استان بوده و علاوه بر تهیه و ابلاغ دستورالعمل های کاری در بخش محیط زیست با هدف پیاده سازی و رعایت الزامات بالادستی در تمامی زمینه های کاری خود این مسئله مهم در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: گازرسانی به مناطق شهری و روستایی باعث جلوگیری از قطع درختان و حفظ محیط زیست شده و این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود را همیار محیط زیست می داند.

کشاورز با بیان اینکه برای گازرسانی به مناطق محروم و صعب العبور کمترین خسارت به محیط زیست وارد شده است، گفت: در راستای پایبندی به خط مشی شرکت رعایت قوانین و الزامات زیست محیطی اهم اولویت‌ها می باشد.

همچنین مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با اشاره به اینکه وضعیت ایران از لحاظ مصرف پلاستیک چندان خوب نیست،گفت: بر اساس آمارهای جهانی ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا در تولید زباله‌های ‌پلاستیکی است.

علیرضا محمدی افزود: سالیانه مقدار زیادی از این پلاستیک ها وارد منابع آب و خاک از جمله جنگل ها و مراتع می شود و علاوه بر ایجاد انواع آلودگی بر زندگی موجودات زنده اثرگذار بوده و حیات آنها را دچار خطرات زیادی می کند.

وی اظهار داشت: این سازمان به عنوان متولی حفاظت از عرصه های طبیعی در صدد کاهش مصرف پلاستیک و جایگزینی آن با کیسه های پارچه ای چند بار مصرف است که اواخر سال گذشته آیین نامه کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی تصویب و ابلاغ شده است.

محمدی به شعار امسال بمناسبت هفته محیط زیست اشاره کرد و اظهار داشت: هفته محیط زیست سال جاری با شعار محوری" نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" در سراسر کشور برگزار می شود تا این فرهنگ در سطح جامعه نهادینه شود.

کد خبر 2756906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha