اداره خودگردان کردی به دنبال جدایی از سوریه نیست

سرویس جهان- سینم محمد گفت: اداره خودگردان کردی به دنبال تجزیه سوریه نیست بلکه به دنبال کسب حقوق فرهنگی، زبانی و سیاسی کردهاست.

به گزارش کردپرس، سینم محمد، نماینده اداره خودگردان کردی در آمریکا، در مصاحبه با میدل ایست مانیتور تاکید کرده کردهای سوریه هیچ وقت به دنبال تجزیه سوریه و جدا شدن از این کشور نبوده‌اند بلکه می خواهند در قلمروی کنونی سوریه، حقوق فرهنگی، زبانی و سیاسی آنها رعایت شود.

او تاکید کرد که کردهای سوریه به دنبال ایجاد کیان مستقل نیستند.

نماینده اداره خودگردان کردی در آمریکا، گزارش‌ها درباره صدور نفت سوریه توسط کردها را تکذیب کرد زیرا به گفته او، سوریه تحت تحریم آمریکاست و امکان صادرات نفت آن نیست. سینم محمد گفت نفت استخراج شده از شمال و شمال شرق سوریه به مصرف داخلی می‌رسد.

البته او اذعان کرد که مناطق تحت کنترل کردهای سوریه از تحریم آمریکا مستثنی شده است.

نماینده اداره خودگردان کردی در آمریکا، درباره حضور آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت ما نمی‌خواهیم آنها تا ابد در اینجا بمانند بلکه از آمریکایی ها می خواهیم تا رسیدن کردها به نوعی توافق با دولت مرکزی، نیروهای آنها همچنان در سوریه حضور داشته باشند.

او از کشورهای مختلف خواست اتباع عضو داعش خود در زندانهای تحت کنترل کردهای سوریه را خارج کرده و آنها را در کشورهای متبوعشان محاکمه کنند.

کد خبر 2756796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha