شرکت پخش سراسری دارو در ایلام راه اندازی  شد

سرویس ایلام - طی آیینی، نمایندگی شرکت پخش سراسری مهبان دارو به‌عنوان اولین شرکت پخش دارویی در استان و در شهرک صنعتی ایلام افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر جاسم محمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین مشکلات و چالش‌های حوزه دارویی استان، عدم وجود نمایندگی شرکت‌های بزرگ دارویی است که در سال گذشته باعث کمبود برخی از اقلام دارویی شده بود.

وی افزود: خوشبختانه با استقرار این شرکت دارویی بالغ بر ۱۷۰۰ قلم انواع دارو و سرم مورد نیاز در استان تأمین خواهد شد و با استقرار نمایندگی این شرکت دارویی در استان این اطمینان خاطر را پیدا خواهیم کرد که در مواقع بحرانی از جمله وقوع سیل، زلزله و... که نیاز به مصرف دارو در یک مقطع زمانی وجود داشته باشد، چالش و مشکلات خاصی متوجه استان نخواهد بود و می‌توانیم از ذخیره داروی مناسبی برخوردار باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: تلاش خواهیم کرد که نمایندگی شرکت‌های دارویی مطرح کشور در استان مستقر شوند و خدمات دارویی مطلوبی به مردم در سطح استان ارائه دهند.

در بخش دیگری از این آیین افتتاحیه دکتر دشتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در سخنانی گفت: بسیاری از اقلام دارویی مورد نیاز استان در این شرکت بزرگ دارویی موجود است و داروهایی همچون داروهای عمومی، آنتی بیوتیک‌های خوراکی و تزریقی، کورتون‌ها، داروهای پیوندی، اسپری‌های تنفسی، داروهای چشمی و... در سبد داروی این شرکت وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه استقرار شرکت پخش مهبان دارو در ایلام باعث رفع مشکلات و دغدغه های دارویی استان خواهد شد، تصریح کرد: بالغ بر ۵۰ درصد سرم تزریقی مورد نیاز استان در ایام تردد جمعیت میلیونی زائران اربعین حسینی توسط این شرکت تامین خواهد شد.

کد خبر 2756793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha