تقویت مواضع نظامی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- برخی گزارشها حاکی از ورود کاروان های جدید نظامی آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه و انتقال سیستم موشکی هیمارس به این مناطق در دو هفته گذشته است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه و نشریه آمریکایی کردل از ورود دو کاروان نظامی جدید آمریکا به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خبر دادند. همچنین انتقال سیستم دفاع موشکی هیمارس توسط آمریکا به مناطق شمال شرق سوریه توسط یک مقام آمریکایی در مصاحبه با نشریه میدل ایست آی تایید شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز گزارش داد روز گذشته کاروان نظامی متعلق به آمریکا تحت عنوان کاروان ائتلاف مبارزه با داعش، از طریق گذرگاه الولید در اقلیم کردستان وارد مناطق تحت کنترل کردهای سوریه شده است.

نشریه آمریکایی کردل نیز ضمن تایید عبور حداقل دو کاروان نظامی آمریکایی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در روزهای اخیر، این مسئله را با افزایش تنشها میان روسیه و آمریکا در سوریه مرتبط دانسته است.

این نشریه با اشاره به این که همراه کاروان تجهیزات نظامی آمریکایی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نیروهای نظامی تازه نفس هم منتقل شده اند، آن را به فعالیت نفتی نیروهای آمریکایی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه مرتبط دانسته است.

این نشریه آمریکایی قبلا از اسکورت کاروان کامیونهای حامل نفت خام مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در مسیسر انتقال به اقلیم کردستان عراق از سوی سربازان آمریکایی خبر داده بود.

کد خبر 2756774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha