فرشادان: موزه فرش در سنندج راه اندازی شود

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه اندازی خانه خلاق فرش اتفاق خوبی بود که در استان افتاد، گفت: موزه فرش در بیجار فعال بوده و با توجه به قدمت شهر سنندج نیاز داریم که موزه فرش در مرکز استان نیز راه اندازی شود.

به گزارش کرد پرس، سیدمهدی فرشادان در جلسه کمیته فرش دستباف کردستان که با حضور رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، گفت: سیر نزولی صادرات فرش دستباف، باعث افزایش شدید قیمت این کالای با ارزش شده است.

وی با بیان اینکه از حضور مسئول دلسوز در نوک هرم حوزه فرش کشور بسیار خرسند هستیم، افزود: امیدواریم شاهد تسهیل و رفع موانع تولید این صنعت چندین هزار ساله در سطح کشور و خاصتا استان کردستان باشیم.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم ها در به وجود آمدن برخی مشکلات این حوزه بی تاثیر نیست، اظهار کرد: تولیدکنندگان و فعالان حوزه فرش در دریافت تسهیلات بانکی به عنوان مولفه مهم با موانع و چالش های جدی مواجه هستند که باید این موانع برداشته شود.

فرشادان با بیان اینکه کردستان بیکارترین استان کشور است، ادامه داد: آمار بالای بیکاری در این استان واقعا زیبنده کردستان نیست باید با احیای صنعت فرش زمینه رفع مشکل بیکاری در این استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت فرش می تواند یکی از راه های برون رفت ما از معضل بیکاری در استان باشد، یادآور شد: بانک ها امروز به یکی از دست اندازها و سرعت گیرها در مسیر توسعه صنعت فرش شده اند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلاتی که صادرکنندگان دارند کمتر از تولیدکنندگان نبوده و باید فکر اساسی در این حوزه صورت بگیرد.

فرشادان گفت: آمار بهره مندی ۸ هزار بافنده فرش از بیمه تامین اجتماعی در حالی که آمار بافندگان این استان بیش از ۵۰ هزار نفر است، قابل قبول نیست.

وی با بیان اینکه راه اندازی خانه خلاق فرش اتفاق خوبی بود که در استان افتاده است، اظهار کرد: موزه فرش در بیجار داریم و با توجه به قدمت شهر سنندج نیاز داریم که موزه فرش در مرکز استان راه اندازی شود.

کد خبر 2756734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha