طرح کالابرگ الکترونیک در ایلام اجرا می‌شود

سرویس ایلام - معاون اقتصادی استاندار ایلام در نشست هماهنگی اجرای طرح ملی کالابرگ الکترونیکی ضمن تشریح جزئیات آن از اجرایی شدن طرح در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، شهریار عباسی گفت: طرح ملی کالابرگ الکترونیک، یک طرح ملی و مصوب مجلس است و دولت بر اجرای این طرح مصمم است، لذا تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلفند در راستای اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح را حمایت دولت از اقشار کم‌درآمد عنوان کرد و گفت: یارانه اعتباری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش اعتبار، مشروط به خرید است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با عنوان اینکه ستاد استانی اجرای طرح مذکور تشکیل شده و در سطح شهرستان‌ها نیز همه فرمانداران ملزم به تشکیل این ستاد هستند، خاطرنشان کرد: فاز اول این طرح برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اجرا می‌شود.

او گفت: زیرساخت‌های طرح ملی کالا برگ الکترونیک در استان فراهم شده است و در روستاها در قالب فروشگاه‌های سنتی نیز قابل اجراست.

عباسی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کالابرگ الکترونیکی این است که مردم یک‌ماه زودتر از یارانه نقدی می‌توانند به روش اعتباری، ۱۱ قلم کالای اساسی خود را خرید کنند.

معاون استاندار ایلام افزود: این طرح به‌صورت اختیاری است و هیچ اجباری در کار نیست و مردم به هر میزان از اعتبار یارانه خود از کالاهای یاد شده خریداری کنند، بقیه اعتبار آنها در قالب یارانه نقدی به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

به گزارش کردپرس، ۱۱ قلم کالای اساسی طرح کالابرگ الکترونیک شامل شیر کم چرب بطری، پنیر، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج ایرانی، لبنیات( ماست پرچرب پگاه) قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله است.

کد خبر 2756724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha