ترکیه و امارات پس از پیروزی اردوغان یک قرارداد تجاری 40 میلیارد دلاری تصویب کردند

سرویس ترکیه- سه روز پس از پیروزی اردوغان در انتخابات ترکیه، ابوظبی توافقنامه ای را با ترکیه امضا کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از المانیتور، امارات متحده عربی و ترکیه روز چهارشنبه توافقنامه همکاری با هدف افزایش تجارت دوجانبه به 40 میلیارد دلار در مدت پنج سال را تصویب کردند.

ثانی الزیودی، وزیر تجارت خارجی امارات، این قرارداد را در توییتر علنی کرد. الزیودی نوشت: «این قرارداد دوران جدیدی از همکاری و دوستی دیرینه ما را نشان می‌دهد» و افزود که این توافق باعث افزایش تجارت دوجانبه غیرنفتی بین دو کشور خواهد شد. 

این قرارداد تنها پس چند روز پس از پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات صورت گرفت.
همتای اماراتی اردوغان، محمد بن زاید آل نهیان، در ماه مارس این توافقنامه را امضا کرد و پس از آن در ماه آوریل آنکارا آن را پذیرفت و تصویب کرد.

شیخ محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی یکی از اولین رهبران جهان بود که پیروزی اردوغان را در دور دوم انتخابات تبریک گفت. او حتی قبل از اعلام رسمی پیروزی اردوغان در توییتی نوشت: ما مشتاقانه منتظر همکاری جهت تقویت مشارکت بین دو کشور هستیم.

مذاکرات حول این توافق نامه از سفر ولیعهد امارات به ترکیه از سال 2021 آغاز شده بود.این سفر ارتباط دیپلماتیک و دوجانبه را پس از سالها تنش، آغاز کرد. آنکارا در تلاش برای غلبه بر انزوای منطقه‌ای خود و بهره وری مالی از خلیج فارس، ارتباط خود را با رقبای منطقه ای از جمله عربستان ، امارات و مصر در سال های اخیر افزایش داده است. دو کشور چندین قرارداد همکاری امضا کردند، از جمله یک معامله سوآپ ارزی ۵ میلیارد دلاری در جریان سفر اردوغان به امارات در سال گذشته. در جریان سفر اردوغان به امارات در سال گذشته چندین قرارداد همکاری امضا شد که مهمترین آن مبادله ارزی 5 میلیارد دلاری بین دو کشور بود.

کد خبر 2756695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha