منطقه آزاد مهران قطب اقتصادی ایلام در آینده

سرویس ایلام - مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران در جلسه شورای برنامه ریزی استان از آغاز مرحله اجرایی این منطقه آزاد در سال جاری خبر داد و گفت: منطقه آزاد مهران در آینده قطب اقتصادی استان ایلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نورالدین رحیمی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد مهران و سرمایه‌گذاری در این منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به مطالبه مردم برای راه اندازی منطقه آزاد مهران، افزود: منطقه آزاد مهران در صورت تامین اعتبارات لازم جهت انجام زیرساخت ها، عملیات اجرایی فاز اول آن آغاز می‌شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد مهران رحیمی تاکید کرد: مطالعات طرح جامع منطقه آزاد مهران دارای پیشرفت ۶۴ درصدی است و با ایجاد زیرساخت های لازم و تملک اراضی زمینه حضور سرمایه‌گذاران نیز در این منطقه فراهم می شود.

رحیمی تاکید کرد: رایزنی با چندین شرکت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد مهران صورت گرفته و خوشبختانه مورد استقبال واقع شده است.

وی افزود: وسعت منطقه آزاد مهران هفت هزار و هشتصد هکتار است، و با توجه به ظرفیت های و استعدادهای این منطقه، در آینده قطب اقتصادی استان می شود.

رحیمی عنوان کرد: موقعیت مرز مهران برای فعالیت های اقتصادی، گردشگری، اربعین بسیار حایز اهمیت است، ولی تحقق این امر به تخصیص اعتبار و توسعه زیرساخت‌های آن نیاز دارد.

وی گفت: شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری در بخش های صنایع پائین دستی نفت و گاز، کشاورزی، دامداری و… در این منطقه اندیشیده شده است.

کد خبر 2756688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha