نعمان کورتولموش احتمالا رئیس مجلس ترکیه خواهد شد

سرویس ترکیه - نعمان کورتولموش به عنوان نامزد ائتلاف جمهور، درخواست خود برای ریاست مجلس را به شورای موقت اداره مجلس ارائه داد. 

به گزارش کردپرس، نعمان کورتولموش نماینده حزب عدالت و توسعه (AKP) به عنوان نامزد ائتلاف جمهور درخواست خود را به شورای اداره موقت برای ریاست مجلس ارائه داد. کورتولموش در سخنانی دست دوستی خود را به سوی احزاب مختلف برای همکاری در مجلس دراز کرد. 

بنا بر خبر گازته دیوار، کورتولموش پس از ارائه درخواست خود، گفت: «مدیران فراکسیون پارلمانی AKP و مدیران فراکسیون حزب حرکت ملی (MHP) مرا به نمایندگی از احزاب خود به عنوان نامزد ریاست مجلس ترکیه معرفی کردند. امروز درخواست شخصی خود را برای تکمیل روند ارائه کردم. مجلس رئیس جدید خود را انتخاب خواهد کرد.»

کورتولموش با بیان اینکه با نمایندگان دیگر احزاب سیاسی در پارلمان نیز دیدار و گفتگو خواهد داشت،  گفت: «این دیدارها دیدارهای دوستانه ای خواهد بود، ما به عنوان احزاب سیاسی مختلف می توانیم ایده های بسیار متفاوتی داشته باشیم، ممکن است پروژه های متفاوتی داشته باشیم، اما ما در نظر داریم تا با دراز کردن دست دوستی، مبارزه مشترکی را شکل دهیم.»

لازم به ذکر است که نامزدهای معرفی شده برای ریاست مجلس ترکیه باید تا ساعت 24 روز سه شنبه 6 ژوئن درخواست خود را به اطلاع شورای موقت ریاست مجلس ارائه دهند. رئیس مجلس ترکیه با انتخاباتی با آرای پنهان در مجلس انتخاب خواهد شد. به دلیل این که اکثریت مجلس در حال حاضر در دست ائتلاف جمهور است، و حداقل رای برای انتخاب ریاست مجلس 301 رای می باشد، به احتمال زیاد نعمان کورتولموش رئیس دوره بیست و هشتم مجلس ترکیه خواهد بود.

کد خبر 2756679

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha