امنیت زائرین اربعین از مرز باشماق را در بالاترین سطح فراهم می‌کنیم

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: امسال هم با بهره‌گیری از تجربه موفق سال گذشته، امنیت زائران را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهیم کرد.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، گفت: تامین امنیت زائرین اربعین از مهم‌ترین موضوعات تردد از مرز است و سال گذشته هیچ مشکل امنیتی در تردد زائران از مرز باشماق نداشتیم.

وی اظهار کرد: امسال هم با بهره‌گیری از تجربه موفق سال گذشته، امنیت زائران را در بالاترین سطح ممکن تامین خواهیم کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: با وجود اینکه سال گذشته با تاخیر، انتخاب مرز باشماق کردستان به عنوان مرز تردد زائران اربعین به استان اعلام شد، اما با وجود تمام محدودیت‌های زمانی و غیره عملکرد قابل قبولی در خدمات‌رسانی به زائران داشتیم.

سردار حسینی ادامه داد: امسال هم برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین امنیت زائران از مرز باشماق انجام شده و سپاه بیت‌المقدس در کنار انجام وظایف ذاتی در راستای تامین امنیت، اقداماتی هم در زمینه خدمات‌رسانی به زائرین در بخش حمل و نقل، اسکان و برپایی موکب و غیره انجام خواهد داد.

وی یادآور شد: اربعین حسینی یک کار ملی است که برکات آن به همه می‌رسد و امیدواریم این برکات ارزشمند شامل حال استان کردستان به ویژه در حوزه توسعه زیرساخت‌ها شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: کردستان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقلی نیازمند یک نگاه ویژه است و امیدواریم انتخاب مرز باشماق بعنوان مرز تردد زائران اربعین زمینه‌ساز رسیدن بهره‌برداری از راه‌آهن همدان سنندج و نیز خارج شدن فرودگاه سنندج از وضعیت فعلی شود.

سردار حسینی گفت: پایانه مرزی باشماق هم به لحاظ زیرساختی مناسب نیست و برطرف شدن مشکلات آن در گروی توجه مسئولان کشوری است.

وی همچنین بر ضرورت رفع مشکلات جاده سنندج به مریوان به عنوان مسیر اصلی تردد زائرین اربعین به مرز باشماق تاکید کرد و افزود: ایجاد پست‌های اورژانس و پلیس و اتمام پل گاران در این مسیر سنندج باید قبل از آغاز سفرهای اربعین انجام شود.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بر افزایش گیت‌های ورودی و خروجی در پایانه مرزی باشماق تاکید کرد و اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته زائرینی که برای اربعین مرز باشماق را به عنوان مرز ورود و خروج انتخاب می‌کنند بیشتر از سال گذشته خواهد بود لذا نیاز به تمهیدات بیشتری داریم.

کد خبر 2756648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha