رای دادگاه فدرال مبنی برغیرقانونی بودن دوره پارلمان کردستان به بغداد امکان می دهدتا خواسته های خود را به اربیل، تحمیل کند

سرویس عراق واقلیم کردستان-روزنامه «العرب» چاپ لندن،  در گزارشی به رای دادگاه فدرال مبنی بر غیرقانونی بودن تمدید دوره پارلمان کردستان پرداخته و می نویسد: این رای به دولت فدرال عراق امکان می دهد تا خواسته های خود را به دولت اقلیم کردستان، تحمیل کند.

 به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «المطلع» روزنامه العرب،  می افزاید: این رای دادگاه عالی فدرال، موضع  دولت اقلیم کردستان را در گفتگوهایش با دولت فدرال،  تضعیف می کند و مشروعیت نهادهای حکومتی در اقلیم کردستان، از جمله پارلمان و دولت را زیرسئوال می برد.  
به نوشته این روزنامه، رای دادگاه فدرال همچنین به محمدشیاع السودانی، نخست وزیر اقلیم کردستان امکان می دهدتا شرایط خود را به دولت اقلیم کردستان، تحمیل کند.  
روزنامه العرب افزود: «تصمیم دادگاه فدرال سندی را در اختیار دولت محمد شیعه السودانی قرار می‌دهد که به دولت امکان می‌دهد شرایط خود را تحمیل کند و مذاکرات بغداد-اربیل درخصوص لایحه بودجه عمومی عراق را تا هنگام برگزاری انتخابات پارلمان کردستان -که همچنان عامل  اختلافات بین احزاب کردستانی است- به تعویق بیاندازد.

کد خبر 2756521

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha