استاندار آذربایجان غربی: نمایشگاه‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق برپا خواهیم کرد

سرویس آذربایجان غربی- استاندار آذربایجان غربی با ارائه دورنمایی از تعاملات آتی با اقلیم کردستان عراق، گفت: به دنبال برپایی نمایشگاه‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق برای معرفی محصولات آذربایجان‌غربی خواهیم بود.

به گزارش کردپرس، محمدصادق معتمدیان امروز در ادامه نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق ضمن قدردانی از حضور استانداران اقلیم کردستان عراق و هیأت همراه، افزود: برگزاری این نشست، توسعه روابط و ارتقای مناسبات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بین استان های آذربایجان غربی و هم مرز ایران و اقلیم کردستان عراق را به دنبال خواهد داشت.

او با اشاره به سیاست دولت سیزدهم درخصوص توسعه دیپلماسی منطقه ای، بیان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، حجم مراودات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه به گواه آمارها و سطح تعاملات، بیش از پیش گسترش یافته و این نشست نیز در راستای همین سیاست است. 

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه افزود: افزایش سطح مبادلات در منطقه، حذف محدودیت‌ها در صادرات و ترانزیت، ۲۴ ساعته کردن مرز تمرچین، بازگشایی مرز مسافری کیله سردشت و تردد زائرین از مرز تمرچین با تعامل اقلیم کردستان عراق در اربعین حسینی در سال گذشته، از جمله دستاوردهای دیپلماسی منطقه ای بوده است. 

معتمدیان همچنین با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای مرز مشترک با ۳ کشور بوده و یکی از استان‌های مهم و استراتژیک است، تصریح کرد: قرار داشتن آذربایجان غربی در مسیر کریدورهای ارتباطی، وجود منطقه آزاد ماکو و ۶ پایانه مرزی و ظرفیتهای استان در حوزه های مختلف و ذخایر معدنی، بسترهای لازم را برای تقویت همکاری های مشترک اقتصادی فراهم می کند. 

استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی پیشران دیپلماسی منطقه ای بوده و با برنامه ریزی های صورت گرفته، از ظرفیت مرز برای شکوفایی اقتصادی بیش از پیش استان استفاده می‌شود.

 معتمدیان با اشاره به وضعیت آذربایجان غربی و شرایط توسعه‌ای منطقه، افزود: در این نشست راهبردهای ارتقای سطح همکاری‌ها و ظرفیت‌های مشترک همکاری در حوزه‌های مختلف به ویژه در بخش اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد.

او در پایان گفت: ارتقای ظرفیت‌ها در بازارچه‌های مرزی، افزایش صادرات خدمات فنی مهندسی، ایجاد معابر جدید در اشنویه و میرآباد، رونق ترانزیت و حمل و نقل، حذف قوانین دست و پا گیر گمرکی و افزایش ارتباطات فرهنگی و اجتماعی، از پیشنهادهای ما به هیئت اقلیم کردستان عراق در این نشست است

کد خبر 2756481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha