در انتخابات نه تنها ما بلکه همه مردم ترکیه و دموکراسی پیروز شدند

سرویس ترکیه - «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و رئیس AKP در جمع هواداران خود در آنکارا پس اعلام نتایج انتخابات با اعلام اینکه نتیجه این انتخابات اهمیت بسیاری دارد، نه تنها خود و هوادارانش بلکه ترکیه و دموکراسی را پیروز این انتخابات دانست.

به گزارش کردپرس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه(AKP) پس از اعلام نتایج انتخابات ترکیه در سخنانی در جمع هواداران خود در آنکارا اعلام کرد که نتیجه این انتخابات اهمیت بسیاری دارد و نه تنها وی و هوادارانش بلکه ترکیه و دموکراسی نیز پیروز این انتخابات هستند.

به نوشته آژانس خبری آناتولی، بر اساس نتایج غیرقطعی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ، «رجب طیب اردوغان»نامزد ریاست جمهوری ائتلاف جمهور به عنوان رئیس‌جمهور ترکیه انتخاب شد.

اردوغان پس از اعلام نتایج غیرقطعی انتخابات به کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه در آنکارا رفت و برای هزاران تن از هوادارن خود سخنرانی کرد.

اردوغان در ابتدای سخنان خود بیان کرد که در این انتخابات کسی شکست نخورده است و افزود: «امروز هیچکس شکست نخورد، در مجموع 85 میلیون تن برنده شدند، اکنون زمان اتحاد برای اهداف ملی ما، برای رویاهای ملی ما است. با توجه به اینکه انتخابات به اتمام رسید اکنون تمام وقت و انرژی خود را صرف ساخت محصولات و ارائه خدمات به مردم خواهیم کرد.»

اردوغان در ادامه اظهار داشت که اولین مسئله‌ای که در دستور کار آنها قرار دارد، وضعیت زلزله‌زدگان زلزله ۶ فوریه خواهد بود و ادامه داد: «اول از همه زخم‌های زلزله ۶ فوریه که زلزله قرن است را می‌پوشانیم و شهرهایی که ویران شدند را بازسازی می‌کنیم. در روزهای آینده موضوع اصلی و فوری ما حل مشکل افزایش قیمت‌ها بر اثر تورم و جبران کاهش رفاه است.»

اردوغان همچنین درباره اقدامات انجام شده برای مسئله آوارگان سوری اطلاعاتی ارائه کرد و گفت: «نزدیک به ۶۰۰ هزار تن را با خواست خود به مناطق امن در خاک سوریه فرستاده‌ایم.»

اردوغان همچنین تصریح کرد که به فعالیت خود ادامه خواهند داد و ادامه داد: «ما چنان نظامی خواهیم ساخت که قیمت خرید محصولات کشاورزی و دامی در آن کاهش بیابد، درآمد تولیدکنندگان افزایش یابد و مصرف کنندگان به راحتی به محصولات دسترسی داشته باشند. ما با امنیت و ثبات فعالیت‌های خود را پیش خواهیم برد و اقتصادی را طراحی خواهیم کرد که شامل سرمایه گذاری و اشتغال با مدیریت مالی بین‌المللی باشد.»

کد خبر 2756359

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha