سرانه فضای سبز شهری ارومیه نسبت به استانداردهای جهانی کم است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: امروز سرانه فضای سبز شهر ارومیه نسبت به استانداردهای جهانی کم است و یکی از بزرگترین دلایل آن نبود پارک ها و فضای سبز در مناطق محروم و کم برخوردار است.

به گزارش کردپرس،  مرتضی منافی در این باره  گفت: بررسی میزان سرانه فضای سبز و میزان دسترسی شهروندان به آن از مهمترین مباحثی بود که در جلسه امروز کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر ارومیه بیان کرد: علیرغم وجود بیش از ۷۱ پارک و بوستان در سطح شهر ارومیه، امروز شاهد کمبود سرانه فضای سبز در بعضی از نقاط شهری هستیم و لذا برای افزایش این سرانه، شهرداری و سازمان سیما و منظر شهری باید به دنبال راهکارهای اساسی برای احداث و توسعه فضای سبز باشد.

او افزود: توجه به حفظ ، نگهداری و آبیاری با تکنولوژی روز دنیا و نیز توجه به نورپردازی های سطح شهر و روشنایی معابر شهری در جهت زیباسازی منظر شهری باید در اولویت برنامه کاری سازمان سیما و منظر شهری شهرداری ارومیه باشد.

منافی گفت: امروز سرانه فضای سبز شهر ارومیه نسبت به استانداردهای جهانی پایین است و یکی از بزرگترین دلایل آن نبود پارک ها و فضای سبز در مناطق محروم و کم برخوردار است.

او از احداث بازارچه دائمی گل و گیاه در ارومیه خبر داد و گفت: با توجه به مطالعات انجام گرفته از سوی سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهرداری و در جهت حمایت از اشتغالزایی و کارآفرینی و نیز ایجاد نشاط اجتماعی برای شهروندان راه اندازی می شود.

کد خبر 2756278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha