۲۴ ساعته شدن «خسروی» را به عنوان یک اولویت پیگیری می‌کنیم

سرویس کرمانشاه _ احمد وحیدی از پیگیری ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی به عنوان یک اولویت نام برد و گفت: برقراری امکان تردد ۲۴ ساعته نیازمند موافقت طرف عراقی برای تامین امنیت لازم است و در حال انجام مذاکره برای دستیابی به توافقات نهایی هستیم.

به گزارش کردپرس؛ وزیر کشور در حاشیه برنامه بازدید از پایانه بین المللی خسروی و مرز منذریه عراق در جمع خبرنگاران عنوان کرد: خسروی یک مرز خوب است که از امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای عبور زوار حسینی برخوردار است.

وی افزود: سال گذشته این مرز بازگشایی شد و حجم قابل توجهی از زوار از این مرز عبور کردند و امسال هم زوار عزیز می توانند خسروی را برای عبور انتخاب کنند.

 وحیدی عنوان کرد: خوشبختانه با مدیریت استاندار کرمانشاه و کمک دستگاه‌های مختلف، برنامه‌ها، هماهنگی‌ها و اقدامات خوبی در حال انجام است.

وی افزود: افزایش زیرساخت‌های اقامتی، بهداشتی-درمانی، تسهیل تردد و سایبان ها و دیگر نیازهای مرز از جمله اقدامات در حال انجام است.

وحیدی فراهم کردن امکان افزایش تردد زوار از مرز خسروی را از جمله برنامه‌های مهم معرفی کرد و گفت: خوشبختانه طرف عراقی در زمینه توسعه زیرساخت‌ها برای افزایش تردد زوار اعلام آمادگی کرده است و در مقایسه با سال گذشته شرایط بهتری در مرز خسروی فراهم خواهد شد.

وزیر کشور همچنین عنوان کرد: سال گذشته در برخی روزها بیش از سی هزار نفر از این مرز گذر کردند و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم در سال جاری این تعداد به صد هزار نفر و حتی بیشتر هم برسد.

وی پیرامون ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی گفت: ما خواهان فراهم شدن این امکان هستیم البته این موضوع نیازمند موافقت نهایی طرف عراقی برای فراهم شدن امنیت برای تردد زوار است و مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

دکتر وحیدی در مورد توافقات صورت گرفته با طرف عراقی در مورد تقویت زیرساخت‌ها در مرز منذریه گفت: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، توسعه دروازه‌های ورودی مرز، ایجاد سایبان‌ها و تسطیح فضاهای مورد نیاز در مرز منذریه در دستور کار است و مانند سال گذشته مواکب ما در این مرز مستقر خواهند شد.

کد خبر 2756163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha