تاکید آکار بر تداوم عملیات‌ ترکیه در کردستان عراق و سوریه

سرویس ترکیه - وزیر دفاع ترکیه از تداوم عملیات این کشور در کردستان عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه و نماینده بیست و هشتمین دوره مجلس این کشور، در سخنانی از تداوم عملیات‌ «ضد تروریستی» نیروهای مسلح این کشور علیه نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) در کردستان عراق و سوریه خبر داد.

به نوشته دیلی صباح، آکار که برای شرکت در مراسمی با حضور جوانان به قیصریه رفته بود، با بیان این که «ارتش ترکیه مصمم به دفع بلای 40 ساله تروریسم از سر مردم کشور است»، گفت: «در حال حاضر در حال تعقیب تروریست‌های PKK در شمال عراق و سوریه هستیم. آنها از دست ما خلاصی نخواهند داشت. یا کشته و یا تسلیم خواهند شد. آنها چاره‌ای جز تسلیم به دستگاه قضایی کشور ندارند.»

وزیر دفاع ترکیه در این سخنان مدعی تسیلم شدن بسیاری از نیروهای PKK به ارتش ترکیه در ماه های اخیر شد و گفت که بسیاری از این افراد به دلیل ترس از مجازات شدید در صورت دستگیری، شجاعت ترک سازمان تروریستی PKK را ندارند.

لازم به ذکر است که ترکیه از سال 2016 تا کنون سه عملیات گسترده در شمال سوریه را با هدف ساخت یک کریدور امن برای خودش راه اندازی کرده است؛عملیات سپر فرات (2016)، شاخه زیتون (2018) و چشمه صلح (2019).

کد خبر 2756157

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha