حزب اتحاد اسلامی کردستان نگرانی عمیق خود را از آنچه که در صحن پارلمان کردستان روی داد، ابراز کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ شورای اجرایی حزب اتحاد اسلامی کردستان در بیانیه‌ای که منتشر کرد نگرانی عمیق خود را درباره آنچه که روز دوشنبه در پارلمان کردستان روی داد ابراز و تاکید کرد که تصمیمات و دستورالعمل‌های نشست پارلمان باعث تضعیف بیشتر شرایط اقلیم کردستان و به تعویق افتادن برگزاری انتخابات نشود.  

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، روز دوشنبه تاریخ 2023/5/22 شورای اجرایی حزب اتحاد اسلامی کردستان با سرپرستی صلاح‌الدین بهاالدین دبیرکل این حزب جلسه عادی خود را در شهر اربیل برگزار کرد.

به گزارش بیانیه این جلسه، این حزب نگرانی عمیق خود را درباره شرایط سیاسی اقلیم کردستان و به تعویق افتادن برگزاری انتخابات به خصوص درباره آنچه که امروز در پارلمان رخ داد، ابراز کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

بیانیه پایانی جلسه عادی شورای اجرایی حزب اتحاد اسلامی کردستان

امروز دوشنبه تاریخ 2023/5/22 شورایی اجرایی حزب اتحاد اسلامی کردستان با سرپرستی آقای ماموستا صلاح‌الدین بهاالدین دبیرکل این حزب جلسه عادی خود را در شهر اربیل برگزار کرد.

در ابتدای جلسه دبیر کل با اشاره به  شرایط سیاسی کردستان و عراق و منطقه اصلاحات و پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه داد.

در این جلسه نگرانی عمیق حزب اتحاد اسلامی از شرایط سیاسی اقلیم کردستان و به تعویق افتادن انتخابات به خصوص آنچه که روز دوشنبە در پارلمان رخ داد ابراز شد و این امر مصداق موضع دلسوزانه اتحاد اسلامی است که مخالف تمدید فعالیت بدون توجیه پارلمان و به تعویق افتادن انتخابات بود. در همین رابطه فراکسیون اتحاد اسلامی استعفای خود را ارائه داد. از آن روز به بعد شورای اجرایی تاکید کرده است که تصمیم و دستورالعمل‌های جلسات پارلمان باعث تضعیف بیشتر شرایط اقلیم و به تعویق انداختن انتخابات نشود.

در بخش دیگری از این جلسه چگونگی فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای برگزاری انتخابات آینده پارلمان مورد بررسی قرار گرفت و سپس درمورد پیش‌نویس طرح تهیه شده توسط اتحاد اسلامی برای انتخابات آینده پارلمان کردستان گفتگو شد. هدف این طرح ایجاد اتحاد میان احزاب و نیروهای مخالف (اپوزیسیون) کردستان است و تصمیم گرفته شد درخصوص گفتگو درباره این طرح و در راستای دستیابی به اجماع نظر برای مشارکت در انتخابات آینده پارلمان کردستان، با احزاب و سازمانها و مقامات در آینده دیدار شود.

کد خبر 2756063

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha